baby 5mnd ineens elke nacht wakker

Te vroeg gejuicht! afgelopen 3 nachten weer raak.. 
Wakker worden, eerst kreuntjes en vervolgens huilen. 
speen er in, over zn hoofdje aaien (hij draait zn gezichtje helemaal in mn hand en pakt mn vingers vast) probeert te slapen maar lijkt krampjes of iets te hebben, afwisselend stil en kreuntjes/geluidjes. Als hij stil is en lijkt te slapen loop ik terug naar bed, na 10 min is meneer weer wakker. Uiteindelijk dus maar weer bij ons in bed. Hier doet hij hetzelfde, hij kreunt, wordt wakker, schud met zn hoofdje, maar omdat ik mn hand bij hem heb liggen en hij mijn vinger vast heeft en tegen zijn hoofd drukt, valt hij weer in slaap. 
Zijn het dan toch krampjes? Of leg ik hem te snel bij ons in bed? (op aankleedkussen zo dat hij niet kan omrollen, hoger dan dat wij liggen zodat hij niet onder de dekens kan komen of tegen het kussen aan rolt met zn gezichtje, ook slaap ik heel licht als hij bij ons ligt dus ben ik niet bang dat er wat kan gebeuren)

overigens..als dit normaal is en hoort bij zijn leeftijd/slaapregressie dan vind ik het niet erg, overleven we wel..maar ik ben dan zo bang dat hij pijn heeft of dat het ergens anders aan ligt. CB zegt tja baby's slapen nou eenmaal niet altijd door. Het gekke is dat er overdag geen probleem is.. super vrolijk mannetje, slaapt overdag redelijk makkelijk in maar slaapt soms 45 min en soms 2 uur. Slaapt meteen na de laatste fles in de avond.

Hier hetzelfde probleem!! Vandaag 5 maanden en zijn al 2,5 week snachts zoet. Extra eten, muziekje, in slaap wiegen! Hij slaapt tot dat hij zijn eigen matrasje voelt. Nu 02.50 uur en hij is vrij rustig na een extra flesje, een muziekje en een lampje naast zijn bedje.
Cb kon geen duidelijke tips geven dus nu zijn wij zelf van alles aan het proberen. Mag ik jullie vragen hoeveel voeding jullie kleintjes nu met 5 maanden krijgen? Ik heb het gevoel dat hij gewoon honger heeft snachts!
Groetjes ? ?⭐

Hier ook doorgeslapen van een week of 5 tot maand of 4. Daarna weer vaker wakker ook voor een voeding inderdaad.
Je hoort het heel vaak, het is niet dat als een baby doorslaapt dat dat dan ook zo blijft helaas ;)
Nu met 10 maanden slaapt hij meestal van 10 tot 7 door en heel soms al vanaf half 8 in 1 keer.
Het is zeker normaal en wordt vanzelf beter! Alleen wanneer, dat bepaalt je kindje ;)

Is idd heel normaal. Mijn oudste dochter sliep door met 2 maanden. Met 4 maanden ineens niet meer en dat duurde wel tot ze 10 maanden was. Soms ging het een week goed en dan weer een week niet. Dat hoort er 'gewoon' bij!! Iedereen denkt maar dat als kindjes eenmaal doorslapen ze dat blijven doen, maar zo werkt het niet. Ik gaf vaak maar 90cc melk s nachts (1x, niet vaker) en dan sliep ze meestal wel weer door. Echt honger had ze niet, maar de melk hielp haar wel weer in slaap te vallen. En dat leren ze echt wel weer af hoor.
Als je dat niet wilt, ook goed maar dan kun je er idd elk uur 5x uit...
Nu een dochter erbij van 3 maanden. Sommige nachten slaapt ze van 21.00-6.00 zonder voeding, soms heeft ze een voeding nodig om 23.00-3.00-6.30? Heel wisselend. Ik maak me er nu echt niet meer druk om,  ik heb wel geleerd dat het erbij hoort en op en dag gaat het over! Maar het eerste jaar bestaat gewoon uit periodes dat het wel of niet goed gaat.
Mijn oudste dochter is nu net 2 jaar. Nog steeds is het soms dat ik erheen moet s nachts. Het kan 2 maanden goed gaan en dan ineens weer een week (zoals afgelopen week) dat ik er 3x per nacht heen moet voor een kus en het muziekje aan?
Mijn tip.. leg je erbij neer. Je kan een kind niet dwingen door te slapen, hoe graag je het ook wilt. Ik heb bij mijn oudste dochter ook alles geprobeerd. Het beste was om het te accepteren en een klein flesje te geven (gewoon op je knieen voor het ledikant, niet je kindje eruit halen) en dan slaapt iedereen het snelst weer door!

Fijn om te weten dat het normaal is..je maakt je toch zorgen dat er iets anders aan de hand is. Overdag is het een clowntje, lacht zich suf maar slaapt ook goed. Inmiddels is het in de nacht heel erg wisselend..hij gaat om 1900/19.30 naar bed, later is geen optie want hij is dan bekaf. De ene keer slaapt hij tot 1.00 door..speen er in en troosten en slapen tot 8.00..de andere x is het de hele nacht drama. Na alles geprobeerd te hebben (melk, extra deken, troosten, schone luier, etc.) ben ik er achter dat het per nacht verschilt en er geen duidelijke oorzaak is behalve zijn leeftijd/fase.. nu neem ik hem in de "slechte nachten gewoon lekker bij ons op een veilige manier. (na troosten, fles, schone luier..nog niet willen slapen) en dit gaat steeds beter.

[quote quote=10263126]flesje[/quote] Onze jongen van 5 mnd krijgt 4 flessen per dag. (wakker maken voor late fles werkt averechts)  7.00/8.00 uur 210 +7 slapen tot 9.00/9.30
10.00 half potje fruit voor 4+ maanden
10.30/11.00 slapen tot 12.00 (of langer)
+-12.00 fles 210+7
13.30naar bed
15.0p/16.00 fles 180+6  17.00 warm groente hapje. Half potje
dutje rond 17.30 tot max 18.30 want anders niet wakker te houden (gapen, rode wangetjes, wrijfen in oogjes)
19.00/20.00 210+7 melk even op schoot uitbuiken..daarna meteen naar bed..of 3/4 fles..badje en dan laatste deel van de fles.  Wij houden 90 minuten wakker tijd aan en sindsdien is slapen overdag nooit meer een probleem

Terug
Bovenaan