Baby 6,5 maand niet meer doorslapen

<p>Hallo allemaal,</p><p>wij hebben een dochtertje van 18 juni dus nu ong 6,5 maanden... ze slaapt al weken goed door van 18:00/19:00 tot gemiddeld 6:00/7:00 in de ochtend, nu sinds 3/4 dagen komt ze wel 10/15x per nacht na 4/5 keer de speen erin te hebben gedaan toch maar een voeding erin en dan is ze voorlopig van de wereld, hoe kan dit zijn er meer moeders die hier last van hebben?</p><p> </p><p>Groetjes x</p>

Jaaaaa hier precies hetzelfde! Zat ik vannacht ineens weer met een fles.
6x speen in de nacht en moeilijk inslapen. Hij kijkt nu ook echt waar ik ben als hij gaat slapen. Ik geef een klein flesje van 90/2 als hij zo onrustig is en slaapt dan wel weer. Wat het ook is.....dorst/rust vinden in een flesje/ nabijheid van ons.....het is wat het is. Het is gewoon een faaaaase.
Gaat over!!

Dit hebben wij ook gehad. Onze dochter wou nooit een speen, tot haar tandjes door begonnen te komen. Toen zocht ze opeens troost bij een speen en kort daarna werd ze continue wakker snachts omdat ze haar speen kwijt was.
Wij hebben toen besloten om de speen weg te laten. Niet afbouwen, gewoon in een keer helemaal geen speen meer. Dit was even twee dagen lastig maar toen was ze er al aan gewend en de speen helemaal vergeten.
En ik geef haar nu ook s'avonds een papfles ipv. Melk. Deze twee dingen hebben bij ons goed gewerkt.

Wij hebben ook hetzelfde momenteel!

@gebruiker10076907:
ik overweeg ook de speen helemaal weg te laten. Maar aan de andere kant lijkt mn dochter haar rust helemaaaal niet te vinden zonder. Hoe was dat bij jullie voor jullie stopten? Ik ben nl beetje bang dat ze niet zonder zal kunnen en dan helemaal niet meer kan slapen...
hoor graag hoe jouw ervaring was! 

Mijn baby is nu 6 maanden eerste 3/4 maanden sliep ze goed van 8 uur tot 7 en nu elke dag 5 uur.. en laadste dagen 3/4 uur elke keer speen geven en weg lopen maar ze is klaar wakker dan probeer ik de fles in onze donkere kamer en begint weer te kletsen en om zich heen te kijken probeer alles maar het lukt mij niet... iemand tips??? ( ook om 11 uur de fled proberen te geven ook werd ze dan 3 uur of 5 uur wakker) 

Mijn baby is nu 6 maanden eerste 3/4 maanden sliep ze goed van 8 uur tot 7 en nu elke dag 5 uur.. en laadste paar dagen 3/4 uur elke keer speen geven en weg lopen maar ze is klaar wakker dan probeer ik de fles in onze donkere kamer en begint weer te kletsen en om zich heen te kijken probeer alles maar het lukt mij niet... iemand tips??? ( ook om 11 uur de fled proberen te geven ook werd ze dan 3 uur of 5 uur wakker) 

Onze zoon is ook precies op 18 juni geboren (hij was wel 6 weken te vroeg) en wij hebben sinds een aantal dagen hetzelfde probleem. Hij sliep vanaf 4 maanden van 7 tot 7 en als hij dan soms in de nacht wakker werd hoefden we alleen zn speentje te geven en sliep hij weer in. Nu wordt hij een aantal keer per nacht huilend wakker en is alleen te troosten door met hem rond te lopen. Uiteindelijk geven we dan rond 5 uur toch maar een fles en dan slaapt hij weer tot ongeveer 8 uur. Overdag is hij ook lastiger, slaapt kort en wil weer om de 3 uur voeding. Wij denken dat het een sprongetje is ?

Onze zoon is ook precies op 18 juni geboren (hij was wel 6 weken te vroeg) en wij hebben sinds een aantal dagen hetzelfde probleem. Hij sliep vanaf 4 maanden van 7 tot 7 en als hij dan soms in de nacht wakker werd hoefden we alleen zn speentje te geven en sliep hij weer in. Nu wordt hij een aantal keer per nacht huilend wakker en is alleen te troosten door met hem rond te lopen. Uiteindelijk geven we dan rond 5 uur toch maar een fles en dan slaapt hij weer tot ongeveer 8 uur. Overdag is hij ook lastiger, slaapt kort en wil weer om de 3 uur voeding. Wij denken dat het een sprongetje is ?

Terug
Bovenaan