Baby 6,5 maand niet meer doorslapen

Onze zoon heeft dit vorige week gehad. Hij was toen ook 6.5 maand, terwijl hij vanaf 5 weken al doorslaapt. Wij hebben nooit een speen gebruikt. Als we hem er uit haalden was het goed, maar zodra we hem weglegden was het krijsen. Moesten hem echt diep in slaap hebben dan konden we hem wegleggen. Volgens het oei ik groei boek staat er bij week 29 en 30 een grijs balkje met de 3 h's. Het is geen sprong. Maar hier ging het ineens oudejaarsnacht vanzelf weer goed.

Haha zo herkenbaar... en bij meerdere lees ik..
Mijn dochtertje is ook 6.5 maand (van 19 juni) en is nu de laatste week elke nacht om 5.00u wakker en is dan niet meer in slaap te krijgen dus ook standaard de eerste voeding al om 5... daarna slaapt ze wel weer tot een uur of 8..
Tussendoor wordt ze wel eens huilend wakker maar slaapt dan even daarna toch weer verder. Ze heeft zo'n hartslag knuffel. 
Vorige week was ze wat verkouden en begon ze elke keer te huilen en te hoesten als ik haar (slapend of wakker) in haar bedje legde. Toen hebben we haar 4 nachten bij ons in bed gehad en heeft ze prima geslapen... maar daar ga ik haar niet aan laten wennen dus dan maar elke ochtend om 5.00 een fles geven??‍♀️ 

Oh en volgens de kalender is ze sinds vorig weekend al uit het sprongetje dus ik hoopte dat het slapen nu gewoon goed ging. 
Merk wel elke keer om 5.00 dat haar luier flink vol is en bijna doorlekt.. dus of ze daardoor wakker wordt? We hebben haar nu pas ná de laatste fles verschoond (normaal vlak ervoor omdat ze vaak ook gelijk erna in slaap valt,) dus ben benieuwd of dit effect heeft. 

Terug
Bovenaan