Baby 6 maanden elke nacht zelfde tijdstip wakker

Hi allemaal,

Mijn kleine van bijna 7 maanden wordt al sinds hij 6 maanden is elke nacht wakker om 4 uur. Hij heeft geen honger maar het is echt een uurtje spelen brabbelen en dan weer slapen. Soms wilt hij dan ook niet in zijn eigen bed verder slapen maar bij mij. Dit is best vermoeiend aangezien ik er al een paar keer uit moet voor zijn speentje. Hebben meerdere dit gehad is het een fase? Hebben jullie eventueel tips?

Groetjes

Hoihoi!
Huilt hij dan ook of word hij gewoon wakker ?
Mijn zoontje heeft 9 maanden lang niet goed geslapen, ik haalde hem dan ook altijd eruit om te voeden ( gaf borstvoeding) maar hij werd ook op een gegeven moment om dezelfde tijd wakker om te spelen enz.
Ik heb hulp ingeroepen gezien ik écht over Mn grenzen ging qua vermoeidheid..
zal het je beknopt proberen te vertellen. Mij heeft het namelijk echt súper geholpen en heb een kindje dat nu 12-14 uur per nacht slaapt ! ( oké heel af en toe word ie nog eens een keer wakker maar dat is normaal)

Hier komt ie..
Zodra hij wakker word/huilt, wacht 10/15 minuten voor je naar hem toe gaat.
Ga naar hem toe, geen lichten aan en niet uitbundig tegen hem praten , troost hem maar laat hem liggen. Zeg dan zo neutraal mogelijk: *naam* het is midden in de nacht, je moet slapen .
En dan loop je weg.
Dit herhaal je zolang als nodig .
Als je hem sochtends uit bed haalt moet je er een feestje van maken, lichten aan gezellig tegen hem praten etc. Zodat hij gaat begrijpen dat het snachts saai is maar in de ochtend feest.
Het belangrijkste hieraan is dat je hem niet uit bed haalt ! Ook niet na een aantal keren, want dan weet hij dat hoe Dan ook je hem er uit haalt, hard hij ook huilt. Klinkt cru en ik vond het eerst ook echt niks maar het heeft mij zo geholpen . Ik heb dit een dikke week iedere nacht moeten doen maar sindsdien slaapt hij als een roosje !

Het is maar een tip, mij heeft het in ieder geval geholpen :)
Liefs Cindy

Hi Cindy,

Bedankt voor je reactie!
Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik dat al doe. Ik zet nooit het licht aan doe alleen zijn speentje in zijn mond en loop weg maar na 2 min begint hij weer met huilen. Niet hysterisch huilen maar het wordt wel steeds luider en luider haha.
Laten huilen heb ik ook geprobeerd max 10 min want ik vind het heel zielig voor hem en ik krijg er soms error van omdat hij zijn eerste 4 maanden last had van avond uren. Lijkt een soort trauma die ik heb overgehouden, zodra hij huilt raak ik helemaal in paniek maar goed dat hebben we achter de rug nu gelukkig.
Hier voor sliep hij echt super goed al sinds hij 2 maanden was eigenlijk al hele nachten door slapen.
Ik begin nu ook wel echt vermoeid te raken hier door dus ik hoop dat hij snel weer door slaapt:(

Het is herkenbaar! Heb het hier ook gehad. Ik ben me toen gaan houden aan een strak slaapschema overdag. Dat hielp hier enorm!

Ah dat zal ik zeker even proberen. Wij hebben niet echt een standaard slaap schema overdag omdat hij de ene keer na 15 min klaar wakker is. De andere keer weer na een uur of langer.
Bedankt voor je antwoord en tip!

Herkenbaar verhaal. Mijn zoontje is nu ruim 6 maanden. Hij sliep voorheen in de avond en de nacht ook slecht. Elke 2 uur wakker. Hij sliep dan alleen weer in als hij de borst kreeg. Dit was een patroon wat hij sinds de bevalling deed. 
Hij wilde het liefst dag en nacht gedragen worden in de doek of aan de borst. Hij had een inslaaphuil wat ik heel moeilijk vond. Pas sinds kort is ook de onrust in de avond weg en is het allemaal wat gemakkelijker. Ik weet heel goed wat het huilen van je kindje met je kan doen.
Sinds 1.5 week ben ik met de kie-ke-boe methode begonnen. Dat is eigenlijk hetzelfde idee als Cindy beschrijft. Ik ben abrupt gestopt met de nachtvoedingen. Hij drinkt overdag goed en eet al zijn hapjes op. Als hij wakker wordt troost ik hem kort. Ik herhaal steeds dezelfde boodschap en handeling. Dit werd echt per nacht beter.
Het is alleen zo dat hij rond half 5 en 5 uur echt niet meer in slaapt valt. Nu ligt hij ook al een uur te huilen en troost ik hem regelmatig. Ik vind de eerste voeding om half 5 echt te vroeg aangezien ik dat nog onder de nacht vind vallen maar ik heb echt het idee dat hij toch al honger heeft. Heel moeilijk dit..

Sorry voor de late reactie ! Ik krijg geen melding..
Laten huilen doe ik inderdaad ook niet, vind ik vreselijk haha..
voor mij was het al lastig toen ik bovenstaand ging toepassen om hem eerst even 10/15 min te laten.. was echt de minuten af t tellen..
wat ik wel heb gehad na die week is dat ik gewoon zó vermoeid was dat ik echt niet meer kon en ik de babyfoon i.p.v. op het zachtst hem perongeluk stil had gezet ? voordeel daarvan was is dat ik hem dus niet heb horen huilen en sindsdien hij dus doorslaapt.

Ik weet niet of je borstvoeding of flesvoeding geeft? Ik gaf borstvoeding en ik bleek (achteraf) niet meer genoeg aan te maken ( lang verhaal ) en hij dus te weinig binnen kreeg voor de nacht.
Hij krijgt nu voor het slapen gaan een papfles met gewone melk ( heb ik sinds hij 9/10 maanden is al gedaan) ze zeggen gewone melk is minder goed ofzo maar daar zijn de meningen over verdeeld.. maargoed daar gaat het niet om nu haha.
En die drinkt hij meestal helemaal op, 250cc .. dat vult goed en hij slaapt van half 7 tot 8
Misschien dat proberen ? Een papfles ? Mocht je dit nog niet doen.. ( probeer alleen met je mee te denken ☺️)
Liefs

Terug
Bovenaan