Baby 6 maanden elke nacht zelfde tijdstip wakker

Hoihoi gebruiker........2088
Klinkt inderdaad alsof hij honger heeft
En als je je baby dan rond half 5/5 uur een voeding geeft en weer terug in bed legt ?
Slaapt hij dan misschien niet nog even door?

Ik bleek (achteraf gezien) te weinig melk te hebben, misschien is dat in jouw geval ook ? Waardoor hij de nacht niet red op de laatste voeding?

Ik heb op een gegeven moment voor mijn zoon slapen ging een papfles gemaakt van 250cc met 2 /3 schepjes.. bij hem hielp dit goed en slaapt van 18.30 tot 8.00
De rest van de voedingen sochtends en overdag gaf ik wel gewoon aan de borst

Liefs

[quote quote=10416282]Herkenbaar verhaal. Mijn zoontje is nu ruim 6 maanden. Hij sliep voorheen in de avond en de nacht ook slecht. Elke 2 uur wakker. Hij sliep dan alleen weer in als hij de borst kreeg. Dit was een patroon wat hij sinds de bevalling deed. 
Hij wilde het liefst dag en nacht gedragen worden in de doek of aan de borst. Hij had een inslaaphuil wat ik heel moeilijk vond. Pas sinds kort is ook de onrust in de avond weg en is het allemaal wat gemakkelijker. Ik weet heel goed wat het huilen van je kindje met je kan doen.
Sinds 1.5 week ben ik met de kie-ke-boe methode begonnen. Dat is eigenlijk hetzelfde idee als Cindy beschrijft. Ik ben abrupt gestopt met de nachtvoedingen. Hij drinkt overdag goed en eet al zijn hapjes op. Als hij wakker wordt troost ik hem kort. Ik herhaal steeds dezelfde boodschap en handeling. Dit werd echt per nacht beter.
Het is alleen zo dat hij rond half 5 en 5 uur echt niet meer in slaapt valt. Nu ligt hij ook al een uur te huilen en troost ik hem regelmatig. Ik vind de eerste voeding om half 5 echt te vroeg aangezien ik dat nog onder de nacht vind vallen maar ik heb echt het idee dat hij toch al honger heeft. Heel moeilijk dit..[/quote]Hoi!

Nou honger is het dus echt niet bij ons want dat heb ik ook geprobeerd. Vannacht heb ik hem bij mij in bed laten slapen, want ik was te moe om een paar keer uit bed te gaan en mijn man slaapt te diep hij hoort het echt niet, en dit ging goed?. Hij is geen een keer wakker geworden.

Ik zal even kijken naar de kie-ke-boe methode dank je wel!
Half 5 lijkt mij idd ook erg vroeg om de dag mee te beginnen.
Wij geven zijn laatste flesje iets meer voeding misschien dat iets langer aan de borst ook een idee is.

Het blijft moeilijk ja zo lang ze niet kunnen praten en wij geen babytaal kennen weten we helaas niet wat ze willen haha

Succes ik hoop dat jullie ook wat langer kunnen doorslapen.

Hi Cindy,

Ik vind het juist fijn dat je mee wil denken!

Hij krijgt kunstvoeding omdat ik niet genoeg melk kreeg helaas. Nu moet ik wel zeggen dat het eigenlijk sinds dat hij opvolg melk krijgt het drinken slechter gaat.
Hapjes en tussendoortjes eet hij heel goed. Water drinkt hij er ook bij maar melk gaat er niet zo goed in bedenk ik mij nu ineens. Hij heeft ook zijn laatste week van 5 maanden tandjes gekregen misschien dat dat ook het geval is dat zijn ritme nu niet meer het zelfde is.

Pap heb ik toen ook nagevraagd bij het cb en zij vonden het eigenlijk niet nodig omdat ze daar geen voorstander van zijn.
Nu luister ik niet altijd naar het cb omdat ieder kind anders is en niet alles volgens hun schema gaat. Ik probeer hun tips ook uit als ik zie dat dat niet werkt ga ik eigenlijk tips van andere ouders uitproberen.
Ik zal even kijken naar papjes of dat gaat helpen.

Super fijn al die reacties bedankt!

[quote quote=10416463]Hi Cindy,

Ik vind het juist fijn dat je mee wil denken!

Hij krijgt kunstvoeding omdat ik niet genoeg melk kreeg helaas. Nu moet ik wel zeggen dat het eigenlijk sinds dat hij opvolg melk krijgt het drinken slechter gaat.
Hapjes en tussendoortjes eet hij heel goed. Water drinkt hij er ook bij maar melk gaat er niet zo goed in bedenk ik mij nu ineens. Hij heeft ook zijn laatste week van 5 maanden tandjes gekregen misschien dat dat ook het geval is dat zijn ritme nu niet meer het zelfde is.

Pap heb ik toen ook nagevraagd bij het cb en zij vonden het eigenlijk niet nodig omdat ze daar geen voorstander van zijn.
Nu luister ik niet altijd naar het cb omdat ieder kind anders is en niet alles volgens hun schema gaat. Ik probeer hun tips ook uit als ik zie dat dat niet werkt ga ik eigenlijk tips van andere ouders uitproberen.
Ik zal even kijken naar papjes of dat gaat helpen.

Super fijn al die reacties bedankt![/quote]He B Alci,

Jammer dat je niet genoeg melk meer kreeg, een geluk dat er kunstvoeding bestaat!
Misschien vind hij de melk niet lekker dan?
Maar van de tandjes kan het inderdaad ook zijn!

Ik snap uiteraard dat je eerst de tips van het cb opvolgt ! Wat gek dat hun er geen voorstander van zijn, het cb waar ik ga juist wel.. bijzonder hoe het toch verschilt he !

Mijn zoon heeft tot zeker 6 maanden bij ons op de kamer in de co sleeper geslapen , waarvan vaak ook gewoon tussen ons in, viel wel eens in slaap tijdens t borstvoeden. Daarna nog een maandje in zijn ledikant op onze kamer en toen naar zijn eigen kamer..
Ik ben wel een voorstander van samen slapen hihi, en als het helpt dat hij goed slaapt... waarom niet ?

Ik heb de pap van Olvarit, volgens mij is het v.a. 6 maanden rijstebloempap, 8 maanden 5 granen en nu met 12 maanden 8 granen..

Doen wat goed voelt voor jou !

Ja gek he! Maar zelfs in de zelfde praktijk hebben ze allemaal een andere mening.. de ene arts vond dat ik niet meer hapjes moest geven en de andere zei ga lekker met je baby mee hij weet zelf wanneer hij genoeg heeft.?

Maar ik moet wel zeggen dat vannacht beter ging! Hij was heel even wakker omdat zijn neusje verstopt zit maar na 20 min sliep hij al weer.

Ik heb zijn middag dutjes dit keer ‘uitgesteld’ tot hij echt moe was en zo sliep hij in een keer door ipv korte slaapjes. Vandaag houd ik dat ook aan en hoop dat dat onze redder is haha!

Heel erg bedankt iedereen die heeft mee gedacht en tips hebben gedeeld.

& Cindy ik ga vandaag eens even kijken naar papjes ik ben er gisteren niet aan toegekomen:))

Liefs

Terug
Bovenaan