Baby 6 maanden nog steeds berg

<p>Hallo allemaal </p><p>Ik heb een dochter van 6 maanden. En al vanaf de geboorte heeft ze last van berg op haar hoofdje.</p><p>Ik heb het al eens een beetje proberen weg te halen. Ook met oli, maar het blijft vooral zitten bij het fontanel. Dat is ook de enige plek waar ik eigenlijk niet aan kom. </p><p>Bij het cb hebben ze gezegd dat het vanzelf weg gaat.. Maar het zit er nu al een half jaar en het lijkt ook wel steeds terug te komen. </p><p>Maar wat kan ik hier aan doen ?</p><p>ik lees van alles over middeltjes en zalfjes.. Werken die ook echt ? Iemand ervaring hier mee ??</p>

Ik heb een zoontje van 7 maanden en hij heeft ook nog steeds wat berg. Het zit nnu voornamelijk bij de fontanel. Ik was een tijdje terug bij de huisarts voor iets anders en hij gaf als tip met amandelolie insmeren voor het slapen en dan 's ochtends lekker douchen. Dit heeft bij ons heel erg geholpen! Na het douchen gingen we dan heel rustig en zachtjes met een kammetje door zijn haar en kwam het allemaal los. 
Ik ga er vanuit dat dit vanzelf weggaat. Ik had ook was gelezen over bepaalde middeltjes maar dat de haartjes daardoor kunnen uitvallen. Dan maar liever een beetje berg! 

Hier een dochter die het ook had en het ginf zo enorm jeuken dat ze haar hele hoofd tot bloedens toe open heeft gekrabt meerdere keren, toen ze 4 maanden was. Ben er zelfs mee naar de dokter gegaan want het bloed stroomde uit de krassen. Het zag er vreselijk uit en ging ook ontsteken..
Van de dokter kreeg ik olie maar dar hielp weinig. Uiteindelijk vond ik via dit forum dr  Leenarts bergzalf en dat hielp direct. Kun he online bestellen. De berg was na 2x insmeren weg en is nooit meer terug gekomen!

Als je er niks aan doet, gaat het ooit vanzelf wel weg.. maar ik werk op een kinderdagverblijf en er zijn kindjes van 2.5 jaar die nog steeds schilfers berg op hun hoofd hebben en dan wordt het toch wel een beetje smerig tussen lange haren!

Gaat vanzelf over hoor! Mijn oudste dochter had flinke berg, had er geen last van overigens, was pas weg met ong een jaar. Mijn jongste dochter is nu 6,5 maand en heeft het ook licht. Ik doe er niks aan, gaat vanzelf weg.
Wat helpt is na het douchen/badderen met een (pin)pas de berg losmaken en eruit kammen. 

Onze dochter heeft nog last van berg, is nu 6,5 maanden. Heb het in het begin met olie behandeld en dan gaat het er makkelijk af door te duwen met een pasje. Het kwam echter ook gewoon terug en aangezien ze er zelf geen last van heeft doe ik er nu niets meer aan. Dat weg halen is namelijk best een vervelend klusje, voor ons allebei ;)
De afgelopen weken begint het zichzelf op te lossen. De schilfers laten los en ik spoel ze uit haar haartjes. 
Dus je kunt het ook nog even aankijken..

Mijn zoontje had er met 1 jaar nog last van. We hebben met olie de schilfers zegmaar weggekaapt maar je schijnt hier ook shampoo voor te hebben. Nu mijn dochtertje van 5 maanden hier ook nog last van heeft gaan we daar maar naar kijken

Terug
Bovenaan