Baby 6 maanden verlangen naar nieuwe zwangerschap

<p>Wij hebben een fantastische dochter van nu bijna 6 maanden. De zwangerschap, bevalling en de afgelopen 6 maanden waren top. </p><p>Wij willen graag een 2de kindje en mijn man heeft zoiets van kom maar op. Des te eerder zijn we ook weer uit de luiers enz. Ik heb alleen wel een beetje twijfels. Ik verlang ontzettend naar het weer zwanger worden maar ben bang dat het nu toch echt te snel is. En dan vooral de praktische kanten, nu passen mijn ouders op willen ze het dan nog steeds? Er zal een duowagen moeten komen en 2de babykamer. We hebben ruimte zat in huis en financieel ook niks te klagen. Ben ook een beetje bang voor de reacties uit mijn omgeving. Als er nu vrouw al snel zwanger is na de eerste hoor ik er vaak alleen maar stomme opmerkingen over zo ook van mijn ouders en de mening van ouders hecht ik heel veel waarde aan. Zijn hier meer vrouwen met dezelfde gedachten en hoe zijn jullie hiermee omgegaan? </p>

Ik zou niet te veel waarde hechten aan wat anderen zeggen. Mensen hebben toch wel een mening, het is jullie keuze. Als het voor jullie goed voelt, dan moet je het gewoon doen. Ik snap wel dat de mening van jullie ouders zwaarder weegt, maar heel eerlijk: het is toch jullie leven? Als jullie er aan toe zijn en denken dat jullie het aankunnen, dan is dat jullie keuze. Wellicht dat zij weten dat van 1 naar 2 kinderen pittig is en zeker als het oudste kind nog niet super zelfstandig is, maar zolang je je daar bewust van bent dat dat zo is, lijkt het voor mij geen probleem.
Ik ben zelf op het moment 23+4 weken zwanger van nummer twee, onze oudste zoon zal ongeveer 23 maanden zijn als zijn broertje of zusje komt. Ik ben dus zwanger geworden toen hij 1 jaar en 2 maanden oud was (ongeveer). Er zijn mensen die dat snel vinden, er zijn er ook die het uiteindelijk wel mee vinden vallen als ze horen dat hij straks bijna 2 is. Wat voor mij het belangrijkste was in mijn keuze? Of ik er zelf klaar voor was! Ik heb tot 9 maanden borstvoeding gegeven en had in die tijd ook geen cyclus. Ik was echt helemaal klaar met alle hormonen en moest eerst even mezelf weer worden. Toen dat gevoel eenmaal weer goed zat, hebben wij heel bewust gekozen om vrij snel voor een tweede te gaan. Ik heb zelf ook een broertje die vrij dicht op me zit qua leeftijd en ik heb dat altijd als prettig ervaren. Samen spelen, samen opgroeien. Dat wilde ik ook voor mijn kinderen. Ook vond ik de speelruimte voor onszelf belangrijk, dat wil zeggen: het was goed als ik meteen zwanger zou worden, maar we hadden ook nog wel wat ruimte voor als het zwanger worden langer zou duren. Wat voor onze situatie wel handig is, is dat ons zoontje dus erg goed loopt, zelf kan aangeven dat hij drinken / eten wil, hij begint nu net met praten dus de communicatie loopt ook iets beter. En alles wat hij nu ontwikkeld heeft, dat gaat alleen maar beter worden, ik moet zeggen dat ik het persoonlijk wel fijn vind om te weten dat hij niet meer volledig afhankelijk van mij is en een aantal dingen zelf kan.
Wat betreft de praktische zaken: de wandelwagen dat kijken we even aan. Ons zoontje loopt al heel erg goed met nu 1,5 jaar, dus wellicht dat wij alleen zo'n plankje nodig hebben waar hij op kan staan als beide kinderen mee moeten straks. Dat hoeft er niet meteen te zijn als de baby er is, dat is snel genoeg geregeld. In jullie geval zal dat iets anders zijn. Daarnaast past mijn schoonmoeder 1 dag in de week op onze zoon, ik heb met haar gewoon even een gesprek gehad hoe ze dat voor zich zag. Of ze het zou zien zitten om dit voort te zetten als er een baby bij komt. Zij wil heel graag blijven oppassen en we hebben de afspraak gemaakt dat als het te veel wordt, ze het meteen aangeeft. Dan kan ik altijd kijken of ik bij de opvang (want de kinderen gaan ook 2 dagen naar de opvang naast die ene oppas dag) meer uren kan gaan afnemen. Dus ik zou jou ook adviseren om daar gewoon een open gesprek over aan te gaan! 

Lekker doen waar jullie je goed bij voelen. Mensen vinden altijd wel wat. Bij ons zit er 5,5 jaar tussen omdst we helaas wat pech hebben gehad. En dan hebben mensen ook een mening dat er zoveel tussen zit. Het zal wel pittig zijn maar dat weet je. En als je moeder niet  op 2 jonge kids zou willen/kunnen passen dan moet je andere opvang overwegen.  Zolang je daar bewust van bent is het geen probleem lijkt me 

Doen wat jullie willen, gaat uiteindelijk om jullie gezin. 
Onze dochter is 7,5 maand en wij zijn ook met 6 maanden weer gaan proberen om zwanger te worden. Ook omdat je nooit weet hoe lang het duurt, bij ons ook nog niet gelukt al zijn we natuurlijk nog maar net bezig.
Doen waar jullie je goed bij voelen! 

Moet je echt zelf weten! 
Ik was 3 maanden na mijn bevalling alweer zwanger van nummer 2! Nu is de kleine meid 3 weken oud en door een vroeg geboorte schelen mijn kleintjes maar 10 maanden! 
Om medische redenen hebben wij ervoor gekozen om snel weer zwanger te worden.. anders zou het nooit meer kunnen. 
Geloof me.. er zijn echt een hoop mensen die commentaar geven.. maar het boeit me echt helemaal niks.! Wat ze ook vinden! Ik ben nu wel een trotse moeder van 2 prachtige kinderen! 

Moet je echt zelf weten! 
Ik was 3 maanden na mijn bevalling alweer zwanger van nummer 2! Nu is de kleine meid 3 weken oud en door een vroeg geboorte schelen mijn kleintjes maar 10 maanden! 
Om medische redenen hebben wij ervoor gekozen om snel weer zwanger te worden.. anders zou het nooit meer kunnen. 
Geloof me.. er zijn echt een hoop mensen die commentaar geven.. maar het boeit me echt helemaal niks.! Wat ze ook vinden! Ik ben nu wel een trotse moeder van 2 prachtige kinderen! 

Hey,
Als het voor jullie goed voelt zou ik zeggen ga ervoor en trek je niks aan van de reactie van anderen. Wij hebben een dochter van 7 een zoon van 17 maanden en een dochter van 3 maanden. Ik was 3 maanden na de geboorte van mijn zoon opnieuw zwanger, dat is een MA geworden en de ronde erna weer meteen zwanger. Ik moet zeggen dat ik het nog geen moment zwaar heb gevonden, oké je bent ‘s avonds moe maar dat ben je ook met meer leeftijdsverschil. Mensen denken wat te moeten zeggen als ze je met een duowagen zien zo van pfoe wat zal jij het druk hebben, gelukkig heb ik daar schijt aan. Voor de kinderen is het alleen maar leuk om samen op te groeien.

Hey,
Als het voor jullie goed voelt zou ik zeggen ga ervoor en trek je niks aan van de reactie van anderen. Wij hebben een dochter van 7 een zoon van 17 maanden en een dochter van 3 maanden. Ik was 3 maanden na de geboorte van mijn zoon opnieuw zwanger, dat is een MA geworden en de ronde erna weer meteen zwanger. Ik moet zeggen dat ik het nog geen moment zwaar heb gevonden, oké je bent ‘s avonds moe maar dat ben je ook met meer leeftijdsverschil. Mensen denken wat te moeten zeggen als ze je met een duowagen zien zo van pfoe wat zal jij het druk hebben, gelukkig heb ik daar schijt aan. Voor de kinderen is het alleen maar leuk om samen op te groeien.

Terug
Bovenaan