Baby 6 mnd. laten huilen of toch speen blijven geven in nacht?

Wat een leuk idee, zo’n camera boven het bedje. Kan je inderdaad zien of het huilen gemeend is of als je kindje enkel aandacht wilt. Mijn zoontje heeft een paar knuffels en een paar spenen in zijn bedje liggen. Altijd iets om hem mee bezig te houden dus. Soms graait hij zelf om een van zijn spenen, soms moet ik (of mijn man) hem een van zijn spenen geven. Gelukkig gebeurt dit niet al te vaak. Niet leuk als je je bed uit moet om een speen te geven, maar als hij daarna weer rustig doorslaapt, dan heb je eigenlijk wel geluk. Mijn dochter (ondertussen anderhalf) was helemaal niet tevreden met haar enkel haar speen en huilde zelfs met speen nog door... Dat waren pas echt slapeloze nachten :p

Want een kleine baby die zelf nouwelijks dingen kan doen en huilt om aandacht heeft niks nodig?als jij behoefte aan een knuffel hebt wil je die toch ook graag krijgen?
Hier is trouwens  vaak wakker worden snachts een teken van honger.dan is de speen niet voldoende.

Nee bij haar was het echt dr tut als ik een fles gaf nam ze nooit meer als 3 slokken, en zoals gezegd nooit laten huilen.. maar ok ?
en indd camera is echt handig ? vooral nu zit ze in een fase dat ze gaat “huilen” als je niet met dr speelt. Het klinkt hetzelfde alleen 1 groot verschil een lach van oor tot oor. En zodra ze merkt dat het niet werkt (30sec) dan gaat ze gewoon zelf lekker spelen of slaapt ze verder hihi

Hier is het inderdaad echt de behoefte aan de speen, want zodra wij die geven, slaapt hij meteen weer verder. Gisteren eens 15 minuutjes gewacht met er naartoe gaan. Dit was geen succes..meteen huilen en vervolgens niet meer in slaap komen. Vrees dat we dit even moeten uitzitten totdat hij zelf zijn speen kan vinden en pakken ?. Ik ga in ieder wel meer spenen in bed leggen en de speen eens vastmaken aan een knuffel zoals jullie zeiden!

Ahh ja is hier ook altijd als ik het snachts ff afwacht en het gaat over in huilen is het niks meer ? knuffel maakt het gemakkelijker om hem te pakken 

Ik zou de speen stoppen en slaaptraining geven als volgt: 10 minuten laten huilen, aai over de bol, weglopen, weer 10 min laten huilen, weer aai over bol etc etc. Bij ons was het na 2 dagen voorbij en sliep onze kleine heerlijk ! Het is moeilijk voor jezelf om naar het gehuil te luisteren, veel mensen vinden het ‘zielig’, maar als je kijkt hoeveel gehuil je in de toekomst hiermee voorkomt omdat je kindje vervolgens lekker slaap...en bovendien word je zelf een betere moeder want met zon gebroken nacht functioneer je gewoon minder goed. Succes met je keuze!

Terug
Bovenaan