Baby 6 weken, huilt elke avond

<p>Dag dames,</p><p>Ik vraag me af of iemand onderstaande herkent/tips heeft:</p><p>Mijn dochtertje is ruim 6 weken en doorgaans een hele tevreden baby. Vanaf 2 weken oud is ze meer gaan huilen, we dachten krampjes/voedingallergie etc maar dat valt allemaal reuze mee is gebleken. He huilen is nu alleen nog maar in de avond. Het CB en huisarts bestempelen het huilen savonds als "ontstressen van de dag"</p><p>Wat er namelijk gebeurt: hele dag een prima tevreden baby, slaapt goed, drinkt prima. Na de fles van 19u krijgt ze onvrede: en begint doorgaans (lees: élke avond) het huilen. En niet een beetje huilen... KRIJSEN. De ene keer een kwartier, de andere keer anderhalf uur. Ligt ook een beetje aan hoe moe ze is. Niks lijkt haar dan te helpen.. </p><p>Daarna valt ze uitgeput bij mij of mijn man in slaap (we troosten haar wel tijdens het huilen, leggen haar liever niet weg om uit te huilen). Ze slaapt dan tot de fles van 23u bij ons op de borst, soms kunnen we haar wegleggen maar soms wordt ze wakker en begint het huilen opnieuw.</p><p>Wat niet helpt: speentje, inbakeren, in bed leggen, druppels tegen krampjes, baby sounds</p><p>Herkent iemand dit en wordt het minder na verloop van tijd?</p><p>Ik wil ook niet dat ze zich dit eigen maakt en het nog maanden "automatisme" blijft om zo te huilen savonds :)</p><p>Ik zou uiteraard graag de oorzaak van haar verdriet wegnemen zodat ze rustig kan gaan slapen ipv elke avond zo verdrietig te zijn.</p><p>Groetjes</p><p> </p>

Het bekende huiluur? Of is er meer aan de hand..?
En als het "gewoon" het huiluur is: kan ik iets om dit te doorbreken of gaat het vanzelf over.. 

Klinkt inderdaad vrij normaal. Aan het einde van de dag verwerken ze alle indrukken van de dag. Wij doen dat dmv erover te praten oid. Baby's kunnen alleen maar huilen. 
Het is sneu om te zien, maar het hoort erbij, niks om je zorgen over te maken. En helaas kun je er ook niks tegen doen. Gewoon lekker blijven troosten. Merk je ook nog verschil per dag, wanneer ze bijvoorbeeld meer prikkels heeft gehad of wanneer je alleen thuis bent gebleven? 
Het gaat vanzelf over, het is een fase. Ik denk dat het bij ons rond 3 maanden over was. 

Tijn is nu 10 weken en is precies als jouw baby. Hij is onwijs leuk en lief overdag, valt ook zelfstandig in slaap overdag, maar in de avond is het een half uur lang drama, daarna valt hij in slaap tot zijn laatste fles van 23:00, hierna valt hij ook gelijk weer in slaap.  het enige wat je kan doen is inderdaad troosten, gaat vanzelf over. Maar het is verschrikkelijk om te horen dat gekrijs! 

Is normaal voor een baby. Hier was het geloof ik rond de 12 weken dat het een heel stuk minder werd. Het heeft inderdaad te maken met het verwerken van de prikkels van overdag. Je zou eens kunnen kijken of het minder is als je een dagje thuis bent geweest en als je wel wat dingen buitenshuis hebt gedaan. Maar verder kun je er weinig aan doen. Lekker bij je nemen en troosten. Verwennen kun je tot 6 maanden niet. 

Ik zal het eens gaan inventariseren qua prikkels overdag..
Heb het idee dat het vooral gekoppeld is aan hoe moe ze is rond 19u. Als ze bijv nog van 17u tot 18.30u heeft geslapen, is ze vrij fit na de fles om 19.30 en heeft dus genoeg pit om te huilen. Als het me gelukt is om haar wat langer wakker te houden en bijv in bad te doen enzo, is ze meer moe en geeft ze t huilen dus sneller op.
Echter is dat wakker houden nog zo makkelijk niet.. ze heeft nog niet een heel duidelijk ritme, logisch bij 6 weken ook..
De andere kant van het wakker houden is weer dat ze wat overprikkeld kan raken en juist nog moeizamer de slaap kan vatten... keuzes keuzes ;)
Wel fijn dat het herkenbaar is voor jullie!

Hoihoi, is heel normaal en wordt echt minder na verloop van tijd :) ik zou haar niet wakker houden, ze heeft de slaap nodig. Het is even doorbijten maar bij ons was het al veel minder toen ze 12 weken was. Inmiddels is ze 7 maanden en heeft ze dat huiluurtje eigenlijk helemaal niet meer. We hebben een baby die goed tegen prikkels kan dus of ze nu een drukke dag of rustige dag heeft gehad maakt hier niks uit.

Is heel normaal hoor. Mijm dochter is ook 6 weken en ook bijna elke avond is het huilen, huilen, huilen. S avonds zijn baby's gewoon het meest onrustig. Mijn oudste dochter is 2 jaar en had dit ook.. Rond de 3 maanden werd het minder. 
Hier helpt het het beste om haar op dr buik op mijn arm te leggen en rondjes te lopen door de kamer, soms een uur lang... En ik geef vaak wat eerder het flesje, daarna is ze wel weer een poosje gekalmeerd. Eb s avonds ligt ze almaar op schoot, in de box ofzo gaat gewoon niet.
Voordeel is dat ze daarna zo moe is dat ze van 22.00-4.30 doorslaapt, de laatste nachten :D 
Het wordt echt beter, dit hoort erbij, je doet niks mis. Rond de 6 weken hebben baby's ook een huilpiek! Wees blij dat je kindje overdag wel relaxed is, ik loop soms overdag ook een uur met haar rond omdat ze zo huilt.

Terug
Bovenaan