<p>Dag dames,</p><p>Ik vraag me af of iemand onderstaande herkent/tips heeft:</p><p>Mijn dochtertje is ruim 6 weken en doorgaans een hele tevreden baby. Vanaf 2 weken oud is ze meer gaan huilen, we dachten krampjes/voedingallergie etc maar dat valt allemaal reuze mee is gebleken. He huilen is nu alleen nog maar in de avond. Het CB en huisarts bestempelen het huilen savonds als "ontstressen van de dag"</p><p>Wat er namelijk gebeurt: hele dag een prima tevreden baby, slaapt goed, drinkt prima. Na de fles van 19u krijgt ze onvrede: en begint doorgaans (lees: élke avond) het huilen. En niet een beetje huilen... KRIJSEN. De ene keer een kwartier, de andere keer anderhalf uur. Ligt ook een beetje aan hoe moe ze is. Niks lijkt haar dan te helpen.. </p><p>Daarna valt ze uitgeput bij mij of mijn man in slaap (we troosten haar wel tijdens het huilen, leggen haar liever niet weg om uit te huilen). Ze slaapt dan tot de fles van 23u bij ons op de borst, soms kunnen we haar wegleggen maar soms wordt ze wakker en begint het huilen opnieuw.</p><p>Wat niet helpt: speentje, inbakeren, in bed leggen, druppels tegen krampjes, baby sounds</p><p>Herkent iemand dit en wordt het minder na verloop van tijd?</p><p>Ik wil ook niet dat ze zich dit eigen maakt en het nog maanden "automatisme" blijft om zo te huilen savonds
</p><p>Ik zou uiteraard graag de oorzaak van haar verdriet wegnemen zodat ze rustig kan gaan slapen ipv elke avond zo verdrietig te zijn.</p><p>Groetjes</p><p> </p>