Baby 6 weken, huilt elke avond

Is heel normaal hoor. Mijm dochter is ook 6 weken en ook bijna elke avond is het huilen, huilen, huilen. S avonds zijn baby's gewoon het meest onrustig. Mijn oudste dochter is 2 jaar en had dit ook.. Rond de 3 maanden werd het minder. 
Hier helpt het het beste om haar op dr buik op mijn arm te leggen en rondjes te lopen door de kamer, soms een uur lang... En ik geef vaak wat eerder het flesje, daarna is ze wel weer een poosje gekalmeerd. Eb s avonds ligt ze almaar op schoot, in de box ofzo gaat gewoon niet.
Voordeel is dat ze daarna zo moe is dat ze van 22.00-4.30 doorslaapt, de laatste nachten :D 
Het wordt echt beter, dit hoort erbij, je doet niks mis. Rond de 6 weken hebben baby's ook een huilpiek! Wees blij dat je kindje overdag wel relaxed is, ik loop soms overdag ook een uur met haar rond omdat ze zo huilt.

Jeetje wat heftig voor je..
Ik hoor ook dat het bij meisjes vaker voorkomt en langer duurt? Mijn zoontje heeft dit nooit gehad dus we kennen dit eigenlijk niet :)

Mijn dochter slaapt ook vooral 's avonds niet. Het is van de hele avond huilen langzaam veranderd in: op de arm half dutten en pas gaan huilen als wij gaan zitten of haar wegleggen. Als we haar wegleggen begint het feest ook opnieuw. We liggen regelmatig 's avonds met haar op de bank op onze borst als ze uiteindelijk toch in slaap valt. Gek genoeg valt ze als een blok in slaap na de laatste avondfles en kunnen we haar zonder mopperen wegleggen. Ze is nu 10 weken. Daarnaast komt ze 's avonds veel vaker voor de fles. Ik denk omdat ze ook veel te lang wakker is. We delen de laatste 2 flessen van de dag vaak op in 5 of 6 kleine flesjes. Dat lijkt het beste te werken en haar enigzins tevreden te houden.. 

Toch klinkt voor mij heel erg als krampjes. Heel herkenbaar in elk geval en de piek is rond de 6 weken. Mijn dochtertje is nu 12 weken en het is echt al een stuk minder. Zij heeft het voordat ze gaat slapen ook nog wel eens moeilijk en dat kan soms tot een uurtje duren maar dan hou ik haar gewoon lekker bij me en dan is het afwachten tot ze vanzelf moe wordt ??‍♀️ 
Succes, nog even volhouden ?

@msk,  dat klinkt heel herkenbaar haha! 
Het lijkt een beetje clusteren wat je kindje doet. Op zich prima als ze daarop lekker doorslaapt? ;)
Ik ben redelijk overtuigd dat het geen krampjes meer zijn. Die hebben we gehad vanaf 2 weken en waren heel duidelijk: komen en gaan, overstrekken, krijsen, gebalde vuistjes, duidelijk pijn.
Nu lijkt het echt onvrede/moeheid/uithuilen. Hoewel het er ook flink aan toe kan gaan hoor.. hihi..

Dit had onze zoon ook de eerste weken. Het begon standaard rond etenstijd en duurde vaak tot een uur of 9/10 's avonds (met uitschieters naar 12/1 uur). Daarna was ie dan zo moe, dat hij de hele nacht wel door sliep. 
Ik denk, achteraf, dat het een combinatie is van prikkels verwerken, clusteren en wat krampjes. 
Wij liepen vaak de hele avond met onze zoon rond en drukten hem dan stevig tegen ons aan. Meestal kalmeerde hij dat het snelst. Het goede nieuws is, zo rond de 2/3 maanden ging het vanzelf over. 

Mijn dochter clusterde tot een week of 7. Erna een stuk minder, maar wel ‘s avonds om de 2 uur aan de borst i.p.v. 3 wat ze overdag doet. Na de voeding van (half) 11 kon ik haar zo in bed leggen en was alles goed, ervoor viel ze hooguit op schoot on slaap, maar verder feest. Ze is nu 12 weken, 3 dagen geleden was ze opeens overduidelijk toe aan bed om een uur of 9, de afgelopen twee dagen konden we haar zonder enige moeite on half 9 in bed leggen. Geen idee hoe dit verder gaat, maar zo zie je dat baby’s echt wel zelf aangeven waar ze behoefte aan hebben en dat dit ‘s avonds vaak veiligheid bij papa en mama is. 

Bedankt voor jullie reacties! Ergens wel fijn om te weten dat het heel normaal is. Had wel de hoop dat het na 6 weken minder werd en niet pas bij 12 maar goed.. We gaan t zien :)
Gisteren was ze zo bekaf dat ze voor de 2e keer in 4 weken een keer niet heeft gehuild: hallelujah!

Terug
Bovenaan