Baby 6 weken onzeker over bv

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn meisje is nu 6 weken en sinds 2 weken is de bv een drama. In het begin had ze netjes een schema zelfs met 3/ 3.5 uur er tussen overdag en 's nachts met 1x 4 uur er tussen.</p><p>Nu ben ik al blij als ze er 3 uur tussen laat overdag want soms wil ze de hele dag drinken. Ook als ze er zelf afhapt en langzaam haar oogjes dicht doet en ik haar dan rechtop houd om te boeren begint ze weer hapbewegingen te maken..</p><p>Ook heb ik een behoorlijke toeschietreflex en moet ze soms echt moeite doen om het bij te houden en hoor je haar veel klokken. Dit met luchthappen tot gevolg en vaak na het voeden spugen.</p><p>Help dames die dit herkenen en kunnen bevestigen dat het straks allemaal makkelijker wordt? Ik wi bv zo graag blijven doen voor haar. Haar oudste broer kreeg volledig de fles omdat bij hem bv niet mogelijk was. Dus ik vind het ook wel heel fijn om het nu wel te kunnen doen.</p><p> </p>

Wat kan bv soms zwaar zijn hè! De eerste tijd is het echt investeren, daarna wordt het makkelijker en steeds fijner. Ik voed mijn dochter inmiddels 17 maanden. 

Hoe is de groei van je dochter? Hoe loopt een voeding nu, naast de heftige toeschietreflex? Heb jij pijn, drinkt ze daarna rustig, zijn je tepels vervormd als ze uit het mondje komen?
Als ze veel last heeft van de toeschietreflex kun je eens proberen om haar los te koppelen zodra je de toeschietreflex voelt of aan haar gedrag merkt dat die er is. Je laat de melk dan I een doek of flesje weglopen tot het niet meer stroomt en legt haar dan weer aan. Ze kan dan rustiger drinken. 

Hoi lieve mama, 
Wat vervelend dat je zo onzeker bent. Ik kan je uit ervaring wel vertellen dat het echt makkelijker wordt. Nu de 2e dochter (bijna 5m) bv aan het geven. Ook een sterke toeschietreflex waardoor boeren echt moet en ze best veel spuugt. 
Rond 6 weken zat er overdag ook steeds maar 2,5 tot 3 uur tussen. Eigenlijk pas sinds een maand dat er 3 tot 3,5 uur tussen zit. S nachts wel 1x 9 uur ertussen. Het veel drinken overdag hoort er dus ook bij en je kan blijven voeden op verzoek. Met krampjes merkte ik wel dat ik er wel minimaal 2-2,5 uur tussen moest laten zitten. 
Rond 6 weken deed ik qua voeden: laten drinken, boer doen, drinken, boer doen, drinken, boer. En dan maar 1 borst per keer. Nu gaat het relaxter en doe ik borst 1, boertje, borst 2, boertje. 
Het wordt echt makkelijker! 1e 10 weken vond ik het lastigst, daarna makkelijker.  En zeker na een half jaar vond ik het bij de 1e super makkelijk. 

Waarschijnlijk regeldagen. Na 6 weken zijn jij en je kindje op elkaar afgestemd. Ik voelde me dan echt een melkkoe, maar het komt goed! Voor een sterk toeschietreflex schijn je ook op je rug te kunnen voeden, maar hoe dat precies werkt weet ik niet

Ze groeit goed gelukkig!
Ze drinkt best onrustig als het haar teveel wordt om bij te houden koppelt ze zich zelf al los. 
Als we eenmaal die eerste hoeveelheid gehad hebben drinkt ze rustig verder alleen is ze wel kapot na een voeding en soms al zo overprikkeld dat ik haar bijna niet in slaap krijg. 
Het is behoorlijk zwaar ik dacht eerst dat doe ik wel even maar echt respect voor bv gevende mama's , het is een behoorlijke topsport!

Bij onze kraamzorg kon je gratis telefonisch contact leggen met een lactatiekundige, ook later in het proces. Misschien heeft de jouwe dat ook? Vond het heel fijn om af en toe dit soort vragen daar even te kunnen stellen. Het gaat inderdaad een beetje met ups en downs en vaak volg je je kindje in de behoefte, wat op regeldagen een stuk vaker kan zijn. 
Succes!

Je kunt inderdaad ook eens proberen om op je rug liggend te voeden. De melk moet dan tegen de zwaartekracht in waardoor het minder snel gaat voor je dochter. Als je zoekt op biological nurturing vind je daar veel informatie over. 

Terug
Bovenaan