Baby 6 weken onzeker over bv

Als ze moeite heeft met eerste hoeveelheid kun je ook eerst beetje afkolven voor je voedt. Je hebt van die kleine handpompjes die je alleen op de borst hoef te zetten en dan komt het er vanzelf uit. Dit hielp bij mij heel erg om de heftigste stroom weg te krijgen zodat de baby rustig kan drinken. Wellicht is ze nu wat sneller moe door dat ze het moeilijk bij kan houden in het begin waardoor ze iets minder drinkt? Ik gok maar iets hoor maar je zou het kunnen proberen. Kunnen ook regendagen of iets zijn, ze gaan vanzelf minder vaak drinken.

Hoi,
Het is zeker niet altijd makkelijk!
Ik had ook een giga toeschietrefelx, hierdoor kolfde ik van te voren even met de hand wat druk eraf. Dit jawel, in de wasbak haha. De grootste druk was eraf en daarna kon ze normaal drinken.
Hierdoor zat ze ook minder snel vol voor haar gevoel en kon ze langer op een voeding teren.

Zou dit echt met de hand doen omdat je anders misschien voor nog meer productie gaat zorgen.

Kan me herinneren dat met de 6 weken volgens mij ook weer een regeldag is?

Ik herken me heel erg in je verhaal. Hier een eerste kindje en volledige borstvoeding. Ze is nu acht weken en eigenlijk pas sinds een paar dagen is het wat makkelijker.
Wat ik het lastigst vond was de onzekerheid. Je leest en hoort zoveel over wat er 'moet', maar uiteindelijk bepaald je kind zelf wat het het fijnst vind en met de tijd zal het makkelijker worden. De eerste weken waren hier ook lastig. Heel veel drinken, spugen, verslikken en daarna meteen weer moe. Naarmate ze nu ouder wordt zie je dat het makkelijker gaat, maar nog steeds drinkt ze regelmatig. En eigenlijk vind ik dat nu wel prima.
Alle richtlijnen die je leest zijn gebaseerd op gemiddelden... Maar elke baby is anders, dus in principe is er geen gemiddelde ?

Heeft ze ook niet een grote zuigbehoefte? Omdat ze weer hapt direct na een voeding.. Was hier ook, speentje er in was uitkomst. Daar zoog ze dan even op en spuugde hem daarna uit, dan was het goed.

Terug
Bovenaan