Baby 6 weken waar slapen?

<p>Hallo lieve mamas,</p><p>Ik heb jullie mening heel hard nodig, want ik heb er een beetje een zooitje van gemaakt!</p><p>Mijn zoontje van 6 weken slaapt elk moment van de dag en nacht ergens anders, en ik begin nu te denken dat dit misschien niet zo handig is, zeker savonds loopt het niet lekker. </p><p>Hij gaat namelijk na de fles van 19:00 naar zijn eigen bedje in zijn eigen kamer op zijn buikje slapen.</p><p>Dan leg ik hem na de laatste voeding tegelijk met ons in zijn wiegje naast mijn bed op zijn rug/zij.</p><p>En na de nacht voeding slaapt hij met mij verder op de bank op mijn buik tot sochtends. (omdat hij na de Nachtvoeding nog weigert in het wiegje te gaan)</p><p>Dus ik zit een beetje in de knoop, met waar hij nou structureel moet slapen, of hij op zijn buik of rug moet.</p><p>Kijk hij slaapt op zijn buik duidelijk beter, maar voor de nacht vind ik het dan weer eng omdat ik dan zelf ook ga slapen en het niet in de gaten kan houden op de camera van de babyfoon.</p><p>Maar ik merk dat hij heet steeds minder begint te pikken als ik hem nog op zijn rug weg leg, ook zijn handen zitten hem dan enorm in de weg en zijn scheetjes ook. </p><p>Wat is jullie advies voor de loop van deze avond/nacht?</p><p>De reden dat hij snachts met mij op de bank slaap is ook omdat ik daar nog wel van geniet, het is de laatste, en hij is nog zo klein, ik wil het eigelijk nog even koesteren hihihi maarja het is wel gevaarlijk. </p><p>Nou ik kom er niet uit... Ik hoor graag jullie mening.. ?</p><p> </p>

Hoi,
Ik zou zeker een inbakerdoek overwegen! Helpt echt tegen de handjes en biedt rust. Wel langere tijd bij ieder  slaapje volhouden. 

Ik zou kiezen voor vaste plekken  op vaste momemten. Bijvoorbeeld sochtends na voeding in draqgzak of bij je. Daarna in eigen bed en savonds nog x bij je en daarna in eigen bed.
Succes !

Onze zoon sliep overdags in zn box, en savonds altijd in zn eigen bed. Dat is drie dagen beetje drama geweest want hij voelde zich natuurlijk alleen, na 3 dagen zonder huilen naar bed en heeft nooit een nacht bij ons geslapen

Hier heeft de kleine in de co sleeper gelegen tot week 3 ongeveer.  Wel al vanaf begin geoefend om in zijn eigen bedje te slapen.  Nu slaapt hij altijd in zijn bed. In de avond wil hij soms niet dan valt hij in de box in slaap. 

Puckababy is wel aan te raden voor jullie kindje en dan op de rug slapen.
Succes!!?

Onze dochter is 7 weken ze slaapt overdag in de wandelwagen in de woonkamer, 20.00 heeft ze meestal het laatste flesje van die dag dan gaat ze ook gewoon weer in de wandelwagen. Als wij op bed gaan neemt me man haar mee in de wandelwagenbak. Ze is zo tussen 00.00 en 01.00 wakker voor een flesje daarna inbakeren toen we dat niet deden, was ze soms wel een uur bezig om in slaapt ze komen, dan gaat ze in de co-sleper.
Onze oudste dochter is altijd vroeg wakker dan ga ik met haar naar benden en dan blijft de baby wel alleen boven slapen.
Wij hebben in de wandelwagen een nieuw matrasje gekocht, het matrasje wat er bij zat was wel heel dun. Hebben nu een wiegmatrasje er in. 

Onze dochter is 7 weken ze slaapt overdag in de wandelwagen in de woonkamer, 20.00 heeft ze meestal het laatste flesje van die dag dan gaat ze ook gewoon weer in de wandelwagen. Als wij op bed gaan neemt me man haar mee in de wandelwagenbak. Ze is zo tussen 00.00 en 01.00 wakker voor een flesje daarna inbakeren toen we dat niet deden, was ze soms wel een uur bezig om in slaapt ze komen, dan gaat ze in de co-sleper.
Onze oudste dochter is altijd vroeg wakker dan ga ik met haar naar benden en dan blijft de baby wel alleen boven slapen.
Wij hebben in de wandelwagen een nieuw matrasje gekocht, het matrasje wat er bij zat was wel heel dun. Hebben nu een wiegmatrasje er in. 

Ik heb vanaf begin mijn dochter vrijwel alle slaapjes in haar wiegje laten doen bij ons op de kamer (wij slapen beneden). Ook wel af en toe slaapje in de box. Vanaf de  week of 7 overdag laten wennen aan ledikant op haar eigen kamer. En vanaf 8 weken slaapt ze op haar eigen kamer. Alles slaapjes ip in bed.

Onze zoon sliep tot 4 weken overdag in de box en s avonds in de cosleeper, maar vanaf 4 weken slaapt hij alles in zijn eigen ('grote') bedje in zijn kamer. Wat anderen ook al zeggen, misschien makkelijk om voor jezelf ook vaste plekken voor vaste momenten aan te houden. Bij ons is het altijd na het opstaan rond 7 is hij even wakker en daarna gaat hij weer zijn bedje in. Hetzelfde s middags (al komt het ook wel eens voor dat ik s middags echt ergens heen moet en hij dan dus in de draagzak slaapt). 
Overigens denk ik niet dat het heel erg is dat hij na de nachtvoeding op jou verder slaapt hoor. Die nachten hebben wij er (helaas) ook nog wel eens tussen zitten en soms is het gewoon echt even makkelijker om hem dan bij je te houden op de bank dan om die strijd te voeren van in het bedje blijven slapen (en steeds wakker worden en huilen).
Misschien kun je s avonds ervoor kiezen hem naar bed te brengen in zijn wiegje al, zodat hij daar de hele nacht ligt (je kunt hem evt natuurlijk wel omdraaien en inbakeren op het moment dat jullie ook gaan slapen). En verder.. onze zoon slaapt ook op zijn buik (ook inbakeren werd hier een strijd) en inmiddels ook s nachts. Maar ik snap je gevoel wel, want wij hebben hem tot vorige week (10 weken) ook nog elke keer omgedraaid voordat wij gingen slapen.

Terug
Bovenaan