Baby 7 maanden schreeuwt

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn zoontje K. is bijna 7 maanden oud. Het is een actief, vaak vrolijk mannetje dat zich goed ontwikkelt.</p><p>Over een ding maak ik me echter zorgen. Al vrijwel direct vanaf zijn geboorte is K. erg luidruchtig. Hij kan echt enorm schreeuwen, soms zomaar - waarschijnlijk om zijn stembanden te testen - maar ook regelmatig omdat hij boos en ongeduldig is.</p><p>Als hij bijvoorbeeld zijn fles ziet maar nog niet krijgt (omdat ik hem nog aan het bereiden ben) schreeuwt hij oorverdovend. Dit doet hij ook als hij geen zin heeft om in zijn stoel of maxicosi gezet te worden, als zijn eten in zijn vuist ‘verstopt’ zit of als hij tegen zijn zin in zijn box of op de grond wordt gelegd. Dit doet hij echt al een aantal maanden. Het is dus geen sprongetje. </p><p>Ik snap dat kinderen ongeduldig kunnen zijn. En dat ze herrie kunnen maken. Maar ik vind zijn geschreeuw extreem. Ik hoop vooral op wat bevestiging dat K. niet de enige baby is die op deze leeftijd al zo van zich laat horen. Dus ik ben benieuwd: herkent iemand mijn verhaal?</p><p>Lou</p>

Hoi,
Hier zoontje van 7.5 maand. Ik herken het schreeuwen niet, maar wel het duidelijk maken de fles te willen (Als jij hem heeft gezien). Dan is het wel duidelijk dat hij de fles graag wilt en het liefste heel snel. Een klein beetje huilen is het dan.
Ik denk dus dat je jezelf niet zoveel zorgen moet maken. Ik herken het niet van mijn zoon, maar het klinkt best wel logisch. Ik denk geen reden voor bezorgdheid. Het klinkt voor mij als een manier van iets duidelijk willen maken. Een andere manier is er nof niet..
Maar CB kan je altijd vragen, als je niet tot 11mnd wilt wachten, maak je tussentijds toch een (bel) afspraak of je gaat naar het inloop spreekuurtje. Succes

Mijn dochter van 6 maanden doet dat ook. Meestal zonder tranen erbij. Het kan door allerlei oorzaken komen. Meestal erger ik me er ontzettend aan en het is wat je zegt (kei)hard.
Je bent zeker niet de enige

Dankjewel voor je reactie, ik voel me al wat gerustgesteld.
Een eerdere afspraak bij het consultatiebureau is misschien inderdaad een goed idee. 
Ik moet zeggen dat ik me sowieso veel zorgen maak. Ook al tijdens de zwangerschap, waardoor ik me nu weer zorgen maak dat mijn gestress tijdens de zwangerschap tot (gedrags)problemen bij mijn zoontje leidt. Ik ben niet zo’n kei in zorgen loslaten, zullen we maar zeggen... ;-)

DulcaMaria, wat fijn om te horen! Niet dat je dochter hier ook last van heeft, maar wel dat meer mensen dit herkennen! 
Bij ons inderdaad ook zonder tranen, maar vaak wél met vuurrood gezicht van alle opwinding... Hij zit zich dan echt ontzettend druk te maken. 
Ik erger me er vaak ook aan, en ik ben er ook nog niet uit hoe ik dit het beste kan aanpassen. Ik probeer hem rustig te zeggen dat hij niet moet schreeuwen, maar helaas reageer ik soms wat bozer door mijn stem wat te verheffen. Ik ben er niet trots op, maar zeker wanneer je al aan het rennen en vliegen bent is het frustrerend om nog meer opgejaagd te worden door een schreeuwende baby.
Nogmaals bedankt voor je berichtje. Gedeelde smart is halve smart!

Ha Lou L, 
Ik heb recent een afspraak bij het CB gehad. Alles in orde en helemaal gezond.
Ik ga altijd mijn lijstje af wanneer mn kindje zo een bui heeft:
Heeft ze een schone luier/Heeft ze honger/Zit er een boertje dwars/Niet te warm of koud etc etc
Wanneer ik mijn lijstje heb afgevinkt en alles is okay, dan laat ik haar soms even huilen/schreeuwen. 
Ik weet precies hoe je je voelt. Je zal maar heel even aan het douchen zijn of iets dergelijks met het oorverdovende gezang van je kind hahaha.. Stress!
Fijne avond en liefs 

Ah wat ben ik blij met je reactie! Dat waren precies de juiste woorden op het juiste moment ;-)
Soms is het inderdaad echt niet te achterhalen wat de oorzaak is, dan is het misschien gewoon schreeuwen om het schreeuwen. En het lijkt soms ook alsof hij graag meer wil dan wat hij al kan. Dus hopelijk neemt het schreeuwen af zodra hij wat meer zelf kan en wordt het een (nog meer) tevreden mannetje. 
Ik hoop dat het schreeuwen van jouw dochter ook snel minder wordt!
Liefs, Lou

Hoihoi, mijn dochter van 6.5 maand is ook zo'n lekker luidruchtig kind haha. Al is ze niet snel aan het schreeuwen uit ontevredenheid. Ze gilt en roept wel soms uit het niets tijdens het spelen of als ze zich verveelt. Soms schaam ik me dan, als mijn dochter besluit haar stem eens flink te testen op een terrasje bijvoorbeeld haha. Ze kan ook ontzettend hoog gillen. Ik doe dan altijd: sssst niet zo hard gillen, daar hebben andere mensen last van. Snapt ze vast nog niet maar uiteindelijk hopelijk wel :) ik maak me er geen zorgen om, hoort er denk ik bij. Ik vind het soms ook best grappig. 

Terug
Bovenaan