Baby 7 weken en veel huilen en snel honger

<p>Hallo, </p><p>Onze dochter van nu 7 weken is met 37 weken en 1 dag geboren met een laag gewicht (2085 gr).</p><p>Ze is erg onrustig en het lijkt alsof ze van voeding tot voeding huilt. Ook is ze onverzadigd, na een flesje begint ze na een paar minuten weer te happen. We zitten nu op 7 voedingen van 100 cc en ze weegt nu 3120 gr. Na een flesje slaapt ze erg kort (max 30 min) en heeft dan al weer honger.</p><p>Is dit herkenbaar?</p><p>Groetjes Melissa </p>
 
Hoi Melissa, ik heb zelf 2 zoontjes die dysmatuur geboren zijn en herken dit wel. Ik denk niet dat het een honger signaal is, meer oververmoeid. ik ben gaan inbakeren. Bij mij  oudste gebruikte ik een pacco en nu bij mijn jongeste van 3,5 week oud een swaddlw me. En als je het niet vertrouwd,  kan je altijd langs de huisarts/kinderarts gaan. Wie weet heeft ze reflux. 
 
Hoi Melissa, ik heb zelf 2 zoontjes die dysmatuur geboren zijn en herken dit wel. Ik denk niet dat het een honger signaal is, meer oververmoeid. ik ben gaan inbakeren. Bij mij  oudste gebruikte ik een pacco en nu bij mijn jongeste van 3,5 week oud een swaddlw me. En als je het niet vertrouwd,  kan je altijd langs de huisarts/kinderarts gaan. Wie weet heeft ze reflux. 
 
Hoi Melissa, ik heb zelf 2 zoontjes die dysmatuur geboren zijn en herken dit wel. Ik denk niet dat het een honger signaal is, meer oververmoeid. ik ben gaan inbakeren. Bij mij  oudste gebruikte ik een pacco en nu bij mijn jongeste van 3,5 week oud een swaddlw me. En als je het niet vertrouwd,  kan je altijd langs de huisarts/kinderarts gaan. Wie weet heeft ze reflux. 
 
Hoi
hoelang doet ze over haar fles? 
Het kan zijn als ze snel drinkt dat ze nog zuigbehoefte heeft zo te lezen krijgt ze voldoende voeding binnen als een speen (of vinger) niet helpt eventueel overleggen met consultatiebureau of voeding voor hongerige baby's een oplossing is 
 
Hey
Mijn zoontje wou ook veel aangelegd worden. Had hij juist gegeten vroeg hij er een half uurtje terug achter. Blijkbaar had hij last van reflux waardoor hij het zuur wou wegdrinken. Door dat ik hem telkens aanlegde als hij dit vroeg zaten we in een vicieuze cirkel..
Samen met de vroedvrouw hebben we toen een eetschema gemaakt, hij kreeg af en toe ook een slokje water (maar een klein beetje). Hij wou eerst zijn tutje ook niet aannemen maar dit hebben we hem geleerd en dat gaf ook al meer rust. De kinderarts heeft na 2 maanden omeprazol voorgeschreven. Op 4 maand zijn we met groentepap begonnen en vanaf toen was de reflux zo goed als door.
Ik weet natuurlijk niet hoe het voor je kindje is maar als je je zorgen maakt zou ik dit zeker met je vroedvrouw of kinderarts bespreken.
Veel succes!
 
Terug
Bovenaan