Baby 7 weken huilt veel en onrustig

<p>Dag dames,</p><p>Ik hoop dat jullie me weer kunnen helpen.. mijn kleine is inmiddels 7 weken. Prematuur geboren op 34 weken en was de eerste weken heel flink. Sinds 1,5 heeft hij veel krampjes en huilt steeds meer. Nu heeft de dokter NAN complete comfort aangeraden en dat geef ik sinds gister. Vandaag is hij de hele dag aan het huilen en onzettend onrustig.. ik merk dat die heel hard op zijn speentje ook de hele dag aan het zuigen is. Ik maak me zo zorgen, want mijn dochter had koemelkallergie toen ze een baby was en was ook continue aan het huilen waardoor ik in een depressie raakte. Heeft iemand tips voor mij wat ik het beste kan doen?</p><p> </p>

Zie je ook signalen rondom moeite met liggen, belletjes op de lippen, veel slikken, fysieke onrust (maaiende armpjes)? Het zou evt verborgen reflux kunnen zijn, iets wat veroorzaakt kan worden door een onderliggende koemelkeiwitallergie. Dan hebben ze pijn van het maagzuur dat op komt en willen ze niet liggen en veel huilen. In het boek Reflux baby kun je daar meer over lezen. Als tips is het dan handig om hem na het voeden sowieso een half uurtje rechtop te houden, met verschonen het aankleedkussen schuin omhoog en de billen op de zij leggen ipv omhoog tillen (dan komt de voeding omhoog) en evt laten slapen in een draagzak. Misschien het proberen waard. En evt koemelkeiwitvrije voeding geven? Duurt wel even voordat je het verschil merkt omdat soms de darmen al beschadigd zijn en dus eerst moeten herstellen. Sterkte, ik heb een kindje van nu 3 maanden die vrijwel alleen maar huilde of sliep (in draagzak of in mijn armen), na enige strijd bij huisarts/kinderarts nu ingesteld op medicatie en ze wordt eindelijk vrolijker en rustiger.. ik krijg hier nu ook pedagogische begeleiding bij omdat het gewoon heel zwaar is dat gehuil en ik kan me goed voorstellen dat je er depressief van bent geworden. Trek dus op tijd aan de bel als je vermoed dat je kindje pijn heeft (dat boek geeft daar ook goede tips voor) en laat je niet te snel wegsturen.

Mijn dochter had ook koemelkallergie en verborgen reflux. Zij huilde echt sinds haar geboorte de eerste dag al ontzettend veel. Alleen mijn zoontje huilde tot week 6 totaal niet en was heel rustig.. alleen sinds 1 week is het huilen en onrustige begonnen en sinds 2 dagen is het echt de hele dag door. Zou het dan alsnog koemelkallergie kunnen zijn?

Wat is de reden dat de arts nan complete comfort aanraadde? Als er kma in de familie zit, dan zou ik toch zeker pepti of hero pep proberen. Luister naar je moedergevoel, als je het idee hebt dat dit niet de voeding is, niet doorzetten. 
Mijn dochter heeft een kma, was ook een erge huilbaby. Al pieperig vanaf het begin, maar na 3 weken begon dat echt. Helaas waren we er hier pas na 3 maanden achter. Elke arts zei: je bent een goede moeder. Dus ik moest het zelf uitvogelen en uiteindelijk behoorlijk op mn strepen staan om de medische testen te krijgen. 
Mijn dochter werd na gefaalde bv ook nan complete comfort aangeraden en daardoor werd een hoop duidelijk. Het huilen nam flink toe en ze kreeg fel rode eczeem plakaten in haar gezicht en heel vieze diarree. Ze wilde daarna pepti of hero pep niet drinken, het spul via de kinderarts al helemaal niet. Op zijn aanraden toch geitenmelk geprobeerd (nanny care gekozen). En daar was het goed op te doen. Ze hield tot 6 mnd een licht pukkelig gezichtje, en krijgt nog steeds snel billenuitslag. Maar het huilen werd een stuk minder en ze ging steeds meer spelen. Ze is nu gewoon een heel vrolijke meid.
Heeft je kindje andere symptomen behalve huilen?

Terug
Bovenaan