Baby 7 weken huilt veel en onrustig

Wij zijn begonnen met NAN HA op aanbeveling van het ziekenhuis omdat zus inderdaad koemelkallergie had en uit voorzorg dus. Toen ben ik met de kleine 2 weken geleden naar een osteopaar geweest, die heeft toen Nutrilon omneo aanbevolen (hoewel mijn zoontje toen nog niet zo erge krampen had!). Het is sindsdien eigenlijk bergafwaarts gegaan. Steeds onrustiger en ben ik een aantal dagen weer terug naar de NAN HA gegaan. Daarna heb ik de arts gesproken en omdat de kleine ook een enorme gulzige drinker is (binnen 10 min flesje leeg) raadde de dokter NAN complete comfort aan (is een dikkere melk ook) en moet zeggen dat hij 20 -25 over zijn flesje doet nu maar nog steeds onrustiger en huilt juist meer :(

ik weet niet wat me moedergevoel meer zegt.. ik ben nu al uitgeput en bij me dochter was het huilen vanaf de geboorte al, dus wist ik dat er iets niet klopte. Maar bij me zoontje was het tot 1,5 weken / 2 weken fgeleden helemaal oke, zo een braaf ventje! Maar nu is alles opeens anders :-( 

Hier alleen ervaring met krampjes, wat vreselijk was dat. Dragen hielp enorm in de draagzak en gaf ook sab simplex voor een beetje verlichting. Andere dingen werkten niet hier. Maar uiteindelijk was t uitzitten. Na 15 weken werd het huilen minder, al bleef mijn dochter een echte huiler de eerste 6 maanden. Succes!

[quote quote=10425314]Wij zijn begonnen met NAN HA op aanbeveling van het ziekenhuis omdat zus inderdaad koemelkallergie had en uit voorzorg dus. Toen ben ik met de kleine 2 weken geleden naar een osteopaar geweest, die heeft toen Nutrilon omneo aanbevolen (hoewel mijn zoontje toen nog niet zo erge krampen had!). Het is sindsdien eigenlijk bergafwaarts gegaan. Steeds onrustiger en ben ik een aantal dagen weer terug naar de NAN HA gegaan. Daarna heb ik de arts gesproken en omdat de kleine ook een enorme gulzige drinker is (binnen 10 min flesje leeg) raadde de dokter NAN complete comfort aan (is een dikkere melk ook) en moet zeggen dat hij 20 -25 over zijn flesje doet nu maar nog steeds onrustiger en huilt juist meer ? ik weet niet wat me moedergevoel meer zegt.. ik ben nu al uitgeput en bij me dochter was het huilen vanaf de geboorte al, dus wist ik dat er iets niet klopte. Maar bij me zoontje was het tot 1,5 weken / 2 weken fgeleden helemaal oke, zo een braaf ventje! Maar nu is alles opeens anders ?[/quote]
Vreemde adviezen, want geen van die voedingen is geschikt bij een kma. Ik zou toch eens overleggen met de kinderarts over pepti, of een andere sterk gehydrolyseerde voeding. Op www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/koemelkallergie.aspx kun je meer lezen over wat het is, welke symptomen je op moet letten, en hoe je goede voeding uitzoekt. Als je het vermoedt, niet mee wachten hoor! Nutrilon Pepti en Hero Pep kun je gewoon bij de drogist krijgen, en het consultatiebureau kan ook met je meedenken, mocht de kinderarts een wachttijd hebben. 

En als Nan HA wel goed ging maar alleen het drinken snel ging, kun je ook een andere fles of kleinere speenmaat (prematuurspeen bv) proberen.

Oh wat een heftige tijd is dit toch hè? Kan het me ook nog heel goed voor de geest halen, mijn dochtertje huilde de eerste weken 9 uur per dag... heel intens! 
Bij haar waren het krampjes, die begonnen na de kraamweek en duurden dus 9 weken. Zij kreeg borstvoeding en bij haar was het een combinatie van dingen: te veel melk van mij, te korte tongriem, gevoelig voor koemelk. 
Je zou kunnen kijken of therapeutisch flesvoeden ook van invloed is? Dan komt de voeding minder snel in de maag wat ook kan zorgen voor minder krampjes. En ik weet niet of een te korte tongriem etc ook bij flesbaby's van invloed kan zijn? 
Bij haar merkte ik haar gevoeligheid van KMA doordat ze eczeem kreeg zodra ik iets van melkproducten had gegeten. Liet ik dat staan, trok ook de eczeem snel weg. 
Sterkte meis! Deze tijd is zo ontzettend intens, zeker als je al ervaring met een huilbaby hebt.. Kan me voorstellen dat je dan alweer helemaal in dezelfde stress schiet. Wil je daarom een dikke digitale knuffel geven

Als je dochter koemelkallergie heeft gehad is de kans erg groot dat je zoontje het ook heeft. Mijn tip is om zelf te starten met de pepti voeding en dan te kijken of de onrust verdwijnt.

Terug
Bovenaan