Baby (7m) slaapt niet meer in draagzak

<p>Hi!</p><p>mijn zoontje van 7 maanden slaapt sindskort niet meer in de draagzak. Waar hij normaal langzaam in slaap viel als hij moe werd, gaat hij nu huilen en lukt het hem niet om zich over te geven aan de slaap. Aangezien hij ook niet (nooit gedaan ook) in de kinderwagen slaapt, zijn we nu eigenlijk erg aan huis gekluisterd. Niet fijn, ook niet voor mijn dochter van bijna 4. Iemand die dit ook heeft meegemaakt en misschien een tip heeft om hem toch in slaap te krijgen?</p><p>Een speentje pakt hij niet meer, dus dat helpt helaas ook niet..</p>

Geen tip, maar zou prima ff een fase kunnen zijn (ons zoontje heeft dit ook even gehad), misschien dat het over een tijdje weer prima gaat! Daar heb je nu niks aan, maar welicht biedt het perspectief. Succes!

Weinig aan te doen. Hier gingen slaapjes in de wagen goed tot 5 q 6 maanden en daarna was dat ook voorbij en waren het 3 slaapjes per dag in bed. Was best wel eens puzzelen met een oudere dochter van 2 jaar die ook nog een middagslaapje deed.

Maar vanaf 8 maanden worden het vaak nog maar 2 dutjes per dag en dat is al beter te handelen. Dan heb je tussendoor genoeg tijd om de deur uit te gaan, je oudste slaapt toch niet meer?

T is even niet anders. Met baby's zit je soms even aan huis gekluisterd!

Wees aan de andere kant maar blij dat hij wel goed in zn bedje slaapt, heerlijk. Tussen alle slaapjes door kun je toch steeds even 1 a 2 uurtjes op pad?

En mijn oudste is nu ook bijna 4, ze is nu op een leeftijd dat ze heerlijk een half uur kan kleuren of in d'r eentje trampoline springen ofzo. T is alweer makkelijker dan met een kind van 2 ;)

Is het een idee om uit te proberen of je kindje wel op de buik in de kinderwagen in slaap valt? 
Voor mijn dochtertje (7maanden) werkt dit heel goed. 
Zij heeft ook lang gebruik gemaakt van de draagzak en vindt deze nu niet meer prettig/wil zien en bewegen. (Logisch.)

Veel succes! 
lief dat je thuis blijft voor de slaapjes. Je doet het goed mama, ook voor je eerste kindje.  

Hier was dat na een maand of 5 ook wel over. Er werd niet geslapen in de wagen of draagdoek. In de auto hooguit een half uurtje als ze erg moe was. Dit deden we nog wel eens in de namiddag. Na het middagslaapje op pad en dan eind van de middag een powernap in de auto terug. 
Maar vanaf 9 maanden zat ze op twee slaapjes en kon je daartussen rustig 2 uur de deur uit. Of in de namiddag. 
Het hoort erbij. Op een gegeven moment halen ze de beste slaap uit slapen in een bedje. Misschien laten wennen aan een campingbedje? Dan kan je in elk geval nog op visite. 

Tja, mijn dochter heeft nooit geslapen in de kinderwagen en slapen in de draagzak was er bij 7 maanden ook wel vanaf.
Geen tips maar dus wel herkenning. Slaapjes waren hier heilig en deed ze dus thuis. Helaas

Misschien een andere draagzak proberen?
Wij hebben vrij veel verschillende, maar beide kids (11 maanden en bijna 3) slapen hier gek genoeg het lekkerst in een stretch draagdoek die eigenlijk bedoelt is voor baby's onder de 6 maanden).
Overigens doen we dit wel alleen als het niet anders kan, bv op vakantie of met familiedagen oid. Ik vind toch dat ze dieper en vaak langer slapen in een bedje dan in de zak of wagen. Ook hier is slaap heilig, dan maar wat vaker thuis of kort de deur uit ipv hele dagen. Maar ben het met je eens hoor, leuk is anders (zeker voor het oudste kind). 

Terug
Bovenaan