Baby 7w slaapt vooral overdag slecht. Tips?

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Tips/advies/herkenning gevraagd!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Even een situatieschets…</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Vanaf het begin van de geboorte slaapt onze uk vrij lastig in(duurt vaak een uur tot 2 uur of tot de volgende voeding). We houden ons aan de wakkertijden, maar nu is hij inmiddels oververmoeid dat dat ook weinig meer zegt(nu 7 weken). </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Vanwege mogelijke kans(erfelijk) op koemelk zit hij al op Hypo Allergene voeding. Hij slaapt ook in een inbakerdoek, het bedje staat omhoog, white noise etc…toch wordt hij als hij snel inslaapt na paar minuten huilend weer wakker en dit gaat de hele dag zo door(slaap-huilen-troosten- slaap). Zodra je hem oppakt is het vaak goed(dit wel pas na een uur te hebben getroost e.d.). Zodra je neerlegt weer gehuil. In de draagzak slaapt hij goed.Behalve snachts dan slaapt hij redelijk goed?</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Ik dacht misschien aan verborgen reflux, omdat hij verticaal wel goed slaapt(maar waarom snachts dan wel?) En omdat hij veel zijn tong uitsteekt en slikt en vies kijkt wanneer zijn mond wat betrekt…</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Wie herkent dit? En wat zou ik nog kunnen doen? Ben een beetje moe en radeloos</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;"> </p>

Misschien is ie snachts zo moe van de dag dat liggend slapen hem dan wel "lukt"? Hij maakt dan melatonine aan en kan dan wellicht beter in en doorslapen.
Ik ben van mening dat een baby nooit zomaar echt veel huilt over de dag heen (buiten huiluurtjes na 19u bijv), maar dat er vaak iets is. Daarom zou verborgen reflux best eens kunnen als ik lees wat je beschrijft..
Ik wil niks 'stimuleren' maar mijn kids zijn beiden notoire buik- en zijslapers... op de rug was het altijd brullen en op de buik sliepen ze uuuuren achter elkaar..

Heeft ie vaak de hik en ruikt ie bijv wat zuur uit zn mond? Schijnbaar zouden dit ook tekenen ervan zijn?

Oh wat ik overigens deed toen mijn kids zo jong waren: in laten slapen op de buik, erbij blijven (beetje rommelen op dezelfde verdieping met deur open bijv) en na 15 min terugdraaien op de zij of rug. Mijn zoontje pikte dit meestal wel haha!

[quote quote=10259113]Oh wat ik overigens deed toen mijn kids zo jong waren: in laten slapen op de buik, erbij blijven (beetje rommelen op dezelfde verdieping met deur open bijv) en na 15 min terugdraaien op de zij of rug. Mijn zoontje pikte dit meestal wel haha![/quote]
Helaas werkt op de zij slapen niet..dan begint hij ook te huilen (of direct of na zoon 15 min). Op de buik wel eens geprobeerd, maar dan houdt hij zijn nek steeds omhoog en raakt hij van streek...
En nee...dat huilen komt wel ergens vandaan denk ik.. het is zo zielig! Misschien morgen toch maar de huisarts bellen..

Mijn dochter sliep ook slecht alleen, niks mis met haar medisch, maar noem het huidhonger.. draagdoek was de uitkomst. Bijna nonstop maar he: dan sliep ze wel lekker.. na 3 mnd ging het beter en sliep ze op haar buik thuis (kon dr nek goed draaien)

Wat voor voeding heb je?  Welke hypo allergeen..? Ik herken fit van mijn dochter. Alleen zij sliep nooit goed en huilde veel sinds we neocate hebben gaat t eindelijk goed. Zou naar de voeding kijken. En zeker eens naar een osteopaat gaan!  Kan ook zijn dan een wervel niet goed zit

[quote quote=10259143]Wat voor voeding heb je? Welke hypo allergeen..? Ik herken fit van mijn dochter. Alleen zij sliep nooit goed en huilde veel sinds we neocate hebben gaat t eindelijk goed. Zou naar de voeding kijken. En zeker eens naar een osteopaat gaan! Kan ook zijn dan een wervel niet goed zit[/quote]
We hebben nutrilon HA 1

Terug
Bovenaan