Baby 7w slaapt vooral overdag slecht. Tips?

Hoi... Ik herken je verhaal...hier ook zo. Overdag heel slecht slapen en s nachts wel goed. Onze kleine heeft KMA en wij twijfelen ook aan verborgen reflux. Idd dat tongetje steeds uitsteken. Op advies van KA dikken wij de voeding ( Neocate )  nu in met Gelilac en dat helpt hier... Je kunt het op internet zo zelf bestellen. Onze kleine is nu 12 weken en het word steeds een beetje beter....met een beetje hulp krijgen we hem steeds beter in slaap. Al is dat overdag soms nog met haze slaapjes hoor. Er is hoop en het komt vast goed. Maar snap heel goed je gevoel, heb hier zelf ook erg mee geworsteld en soms nog hoor....  Heel veel suc6....

Hoi!
Ten eerste: wat super vervelend! Voor je kindje maar ook voor jullie. Ik weet (helaas uit ervaring) hoe zwaar dat is.
Zoals je het omschrijft klinkt het als verborgen reflux. Ons dochtertje huilde ook veel overdag en sliep nauwelijks. Ze sliep s nachts van uitputting wel. Dit zie je heel vaak bij verborgen reflux.
Ze heeft uiteindelijk Nexium gekregen, en toen ging het rap beter. Maar wij werden er echt compleet moedeloos/wanhopig van voordat we er achter waren en de juiste medicijnen hadden. Zo naar om je kindje pijn te zien lijden/zo moe te zien en niet te weten waardoor het komt. 
Nu kan ik je heel veel tips geven, maar ik zou vooral meteen naar de huisarts gaan. Waarom direct? Omdat je dan meestal eerst johannesbroodpitmeel moet proberen, wat lang niet altijd helpt, daarna krijg je misschien ranitidine voorgeschreven (helpt ook niet altijd) en als dat niet helpt nexium (helpt vaak wel). Je bent zo weer een paar weken verder, eventueel met tussenkomst van de kinderarts, dus hoe eerder je er bij bent hoe beter.
Tips die ik heb:
- Alles schuin zetten (zul je vast al gedaan hebben). 

- Dr Brown fles gebruiken (minder lucht binnen, dus minder oprispingen). Sommige moeders geven aan wat meer voedingen te geven over 1 dag, met minder cc zodat de maag niet zo vol zit. 
- Checken of er sprake is van een te kort tongriempje, strak lipbandje (kan wellicht meer lucht happen hierdoor?)
- idd koemelk allergie uit proberen te sluiten.
- sommige kindjes hebben baat bij een bezoek aan de osteopaat (onze kleine niet)
- niet te strakke broekjes aan doen
- veel rechtop dragen, in wippertje zetten of maxicosi (mag officieel niet te lang, maar zelfs onze huisarts gaf aan dat dit bij reflux het beste is) 
- goed laten boeren na het drinken 
- zeker half uur rechtop na elke voeding
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Bij ons ging het na 4 maand pas iets beter. Ze is nu sinds 1 week van de medicatie af (is nu 11 maand). Sterkte. 

Gr. 

Nog een toevoeging...
Hij is nu 7 weken en het lijkt erger te worden ipv beter(zoals piek darmkrampen bij 6w)
Tijdens fles rustig drinken maar bij stoppen voor een boer: driftigDirect na de fles: huilen en overstrekkenDirect na fles tot 1,5/2 uur na de fles: huilen en kreunen(vooral snachts ook kreunen - ook bij optillen)Slapen: overdag nauwelijks, 's nachts 2 sessies van 4-5 uur; ingebakerd en in eigen bedje (verhoogd); slaapt overdag niet omdat hij te onrustig is, valt niet in slaap ondanks dat hij moe is.Groei: primaHonger: volgens mij vaak; hij wil veel sabbelen Heel onrustig fysiek, wiebelen met armpjes en trappelenHuilen: 's middags en 's avonds, soms gewoon huilen soms echt krijsen. Draazak: helpt als je looptOntlasting: wisselend, soms een dag niet en soms 4x op een dag; altijd groen, dun en stinkend; windjesZeker symptomen van reflux (hikken, niesen, tong uitsteken, smakken, vies kijken)Op zijn buik liggen wil hij niet (verzet)

[quote quote=10259427]Hoi… Ik herken je verhaal…hier ook zo. Overdag heel slecht slapen en s nachts wel goed. Onze kleine heeft KMA en wij twijfelen ook aan verborgen reflux. Idd dat tongetje steeds uitsteken. Op advies van KA dikken wij de voeding ( Neocate ) nu in met Gelilac en dat helpt hier… Je kunt het op internet zo zelf bestellen. Onze kleine is nu 12 weken en het word steeds een beetje beter….met een beetje hulp krijgen we hem steeds beter in slaap. Al is dat overdag soms nog met haze slaapjes hoor. Er is hoop en het komt vast goed. Maar snap heel goed je gevoel, heb hier zelf ook erg mee geworsteld en soms nog hoor…. Heel veel suc6….[/quote]
Maandag staat een bezoek aan de osteopaat gepland en we gaan Pepti gebruiken vanaf vandaag. Ik hoop voor onze uk dat het werkt! Ik wil dat eerst aanpassen en dan kijken of de voeding nog moet worden ingedikt. Bedankt voor de steun!!

Mocht het KMA zijn of reflux dan heb ik geen tips. Maar ook hier een mannetje van 7 weken die overdag slecht (lees: niet) slaapt en snachts iets beter, 3 X 2 uurtjes. Sinds vorige week slaapt hij op zijn buik en sindsdien gaat het stukken beter. Ook eerst verzet maar uiteindelijk komt hij in een diepere slaap en is hij meer uitgerust. Zijn armen hebben de kans niet meer om te zwaaien. Van inbakeren werd hij agressief.
Maar wat bij ons echt lijkt te helpen is het volgen van een schema in plaats van voeden op verzoek en slapen volgens het droomritme. 
We volgen sinds een paar dagen het schema uit het boek 'de tevreden baby' en dit lijkt bij ons overdag de succesformule te zijn. In de nacht nog steeds niet langer dan 2 uur slaap per keer, maar overdag slaapt hij, zonder strijd en hij is vrolijk als hij wakker is. Na ruim 6 weken een ongelukkig en oververmoeid mannetje te hebben gehad, zijn wij al heel blij dat hij nu 3 dagen content is.
Geen idee of het voor jullie zou werken. Maar je kunt het altijd proberen. het moet natuurlijk ook bij je passen.

[quote quote=10259626]Mocht het KMA zijn of reflux dan heb ik geen tips. Maar ook hier een mannetje van 7 weken die overdag slecht (lees: niet) slaapt en snachts iets beter, 3 X 2 uurtjes. Sinds vorige week slaapt hij op zijn buik en sindsdien gaat het stukken beter. Ook eerst verzet maar uiteindelijk komt hij in een diepere slaap en is hij meer uitgerust. Zijn armen hebben de kans niet meer om te zwaaien. Van inbakeren werd hij agressief. Maar wat bij ons echt lijkt te helpen is het volgen van een schema in plaats van voeden op verzoek en slapen volgens het droomritme. We volgen sinds een paar dagen het schema uit het boek ‘de tevreden baby’ en dit lijkt bij ons overdag de succesformule te zijn. In de nacht nog steeds niet langer dan 2 uur slaap per keer, maar overdag slaapt hij, zonder strijd en hij is vrolijk als hij wakker is. Na ruim 6 weken een ongelukkig en oververmoeid mannetje te hebben gehad, zijn wij al heel blij dat hij nu 3 dagen content is. Geen idee of het voor jullie zou werken. Maar je kunt het altijd proberen. het moet natuurlijk ook bij je passen.[/quote]
Interessant! Hoe ziet zoon schema er dan uit?

Onze kleine man komt overdag ook niet zelf in slaap. Al van alles geprobeerd maar uit eindelijk belande hij toch weer in de draagzak en dan sliep hij. 

Ik heb het boek baby’s in droomritme aangeschaft, den echte aanrader. 
Daarin staan schema’s beschreven, tips passend bij verschillende soorten baby’s. 
Wij zijn daardoor nu gestart met de puckababy en onze kleine man slaapt nu al 2 slaapjes in de puckababy en hij slaapt heel rustig. We zijn een kleine 25 min bezig geweest met hem in slaap te krijgen.. eerder stopte we bij een uur en dan kwam de draagzak te voorschijn. 

Terug
Bovenaan