Hoi!
Ten eerste: wat super vervelend! Voor je kindje maar ook voor jullie. Ik weet (helaas uit ervaring) hoe zwaar dat is.
Zoals je het omschrijft klinkt het als verborgen reflux. Ons dochtertje huilde ook veel overdag en sliep nauwelijks. Ze sliep s nachts van uitputting wel. Dit zie je heel vaak bij verborgen reflux.
Ze heeft uiteindelijk Nexium gekregen, en toen ging het rap beter. Maar wij werden er echt compleet moedeloos/wanhopig van voordat we er achter waren en de juiste medicijnen hadden. Zo naar om je kindje pijn te zien lijden/zo moe te zien en niet te weten waardoor het komt.
Nu kan ik je heel veel tips geven, maar ik zou vooral meteen naar de huisarts gaan. Waarom direct? Omdat je dan meestal eerst johannesbroodpitmeel moet proberen, wat lang niet altijd helpt, daarna krijg je misschien ranitidine voorgeschreven (helpt ook niet altijd) en als dat niet helpt nexium (helpt vaak wel). Je bent zo weer een paar weken verder, eventueel met tussenkomst van de kinderarts, dus hoe eerder je er bij bent hoe beter.
Tips die ik heb:
- Alles schuin zetten (zul je vast al gedaan hebben).
- Dr Brown fles gebruiken (minder lucht binnen, dus minder oprispingen). Sommige moeders geven aan wat meer voedingen te geven over 1 dag, met minder cc zodat de maag niet zo vol zit.
- Checken of er sprake is van een te kort tongriempje, strak lipbandje (kan wellicht meer lucht happen hierdoor?)
- idd koemelk allergie uit proberen te sluiten.
- sommige kindjes hebben baat bij een bezoek aan de osteopaat (onze kleine niet)
- niet te strakke broekjes aan doen
- veel rechtop dragen, in wippertje zetten of maxicosi (mag officieel niet te lang, maar zelfs onze huisarts gaf aan dat dit bij reflux het beste is)
- goed laten boeren na het drinken
- zeker half uur rechtop na elke voeding
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Bij ons ging het na 4 maand pas iets beter. Ze is nu sinds 1 week van de medicatie af (is nu 11 maand). Sterkte.
Gr.