Baby 8.5 mnd vroeg wakker (en honger)

<p>Hoi!</p><p>Sinds 3 weken hebben wij de nachtvoeding (stapsgewijs) afgebouwd en drinkt onze kleine snachts niet meer. Dat ging een week ontzettend goed, maar nu wordt ze weer een stuk eerder wakker (5.15 ongeveer) en heeft ze ook echt trek. We hebben verder in haar voedingschema overdag niks veranderd. Ze krijgt om 7, 11, 15 en 19 uur 180 ml +6, een fruit hapje, groentje hapje en iets van een cracotte. Om 19 u gaat ze naar bed. Groente en fruit eet ze nog niet heel veel. We willen het liefst niet terug naar nachtvoedingen, misschien met dreamfeeden beginnen?</p><p>Iemand tips om haar misschien iets langer te laten slapen? :)</p>

Gewoon weer een nachtvoeidng geven? Onze dochter heeft het eerste jaar ook regelmatig periodes doorgeslapen en had ze geen nachtvoeding meer nodig. Maar soms ineens weer wel! Soms was dat een weekje zo, of 2 en dan sliep ze weer door. Dus ik zou gewoon lekker om 5 uur een voeding geven en dan grote kans dat ze weer lekker verder slaapt. Misschien zit ze even in een groeispurtje en heeft ze gewoon nodig. Succes! 

Ik zou gewoon fles geven. Overdag krijgt ze ook voornamelijk alleen fles zal misschien toch niet genoeg vullen. Hier hadden we met 8.5 maand
7.00 fles 150+5
7.30 halve cracker
9.30 fruit ong 150 gr
12.00 2 broodjes
15.00/15.30 maisstengel
17.00 warm eten zoveel ze wilt ong 250 gr en yoghurt
19.00 fles 180+6

Vorige week fruit keer overgeslagen ze was pas 8.30 wakker maar toen wou ze savonds 23.30 nog fles gewoon gegeven en is niet weer gebeurd. Ze is nu 10 maand.

Als ze om 19 uur naar bed gaat en rond 05 uur weer wakker is , vind ik dat helemaal niet gek. Antwoord op je vraag: of een dreamfeeding rond 23/23.30 of een nachtvoeding op verzoek. 8,5 maand is nog zo klein!

Als onze dochter zo lang sliep met 8,5 mnd was ik heel blij geweest! ;-). Zij heeft dit ook gehad en werd op een gegeven steeds wat later wakker.

Mn zoontje is ook 8,5 maanden en komt al 3 maanden lang iedere ochtend om 5u.. maar daarna gaat hij terug naar bed en slaapt tot 7 (na de bv)..
Inmiddels eet ij ook 2 boterhammen en al flinke porties groente en fruit..
Het is gewoon een fase gok ik ??‍♀️ gewoon om 5u melkje erin en terug naar bed.
En wellicht al brood geven met lunch en evt ontbijt

Ik zou de nachtfles langzaam afbouwen. Cold turkey stoppen gaat niet altijd even goed. Dus geef de fles gewoon weer (op verzoek) maar doe er elke 2-3 dagen een schepje minder in (wel normale hoeveelheid water). Als je dan op nog maar 1 schepje zit, bouw je op dezelfee manier de hoeveelheid water af met 20 cc per keer. Als je op nog ongeveer 90 cc zit (of eerder als je gevoel dat aangeeft), kun je in 1 keer stoppen.
Qua hoeveelheden heeft die kleine het echt niet meer nodig hoor. Eet best oké mee en drinkt 4 grote flessen..

misschien een idee om brood te gaan introduceren? je hebt kans dat als ze overdag wat meer gaat eten, ze 's nachts minder snel honger heeft. 
Daarnaast zou ik haar 's nachts gewoon voeding geven, maar alleen op verzoek. Dat kan misschien ook om 5.15u? dus een klein flesje geven en proberen om haar verder te laten slapen? Onze dochter is bijna 13 maanden en die vraagt ook nog weleens om een flesje 's nachts, tijd varieert.. wij vinden dat niet zo'n probleem.. 

Terug
Bovenaan