Baby 8 maand geen brood

<p>Hallo allemaal onze dochter is net 8 maand en wil maar geen brood eten. Hebben veel al geprobeerd.in melk dopen,magerine,beleg,alleen de korstjes tijdje weer gestopt toen weer begonnen. Uit het vuistje geven. Ze vind het gewoon niks denken wij. Hierdoor zitten we nog op 4 flessen wat wij niet erg vinden maar cb zei dat ze nu echt na 3 moet en brood eten. Maar goed kan het moeilijk na binnen proppen? iemand  tips of ervaringen mee? ?</p>
 
Onze zoontje is inmiddels 15 maanden en weigert nog steeds brood. Hij wil het absoluut niet en wij hebben ook echt van alles geprobeerd. Het eet hier dus gewoon 2 keer warm, als lunch geven we hem vaak pasta en rijst/couscous gerechten. Hij eet verder alles hartstikke goed, maar lijkt brood dus niet lekker te vinden? We hebben ons er maar bij neergelegd en af en toe bieden we het weer een keer aan om te kijken of hij het al wil.... 
 
Hier exact hetzelfde. Op een gegeven moment heb ik het los gelaten. Ik heb t brood gewoon voor dr neergelegd en ben verder gegaan met mn eigen ding en heb er geen aandacht aan besteed. En opeens pakte ze stukjes en die gingen het mondje in. Dan at ze nog maar een kwart boterham, maar ze at iig. En k had de fles van 11 uur gewoon eraf gehaald, zodat ze wel honger had. 
Nu is ze 1 en ze eet met gemak 2 boterhammen tussen de middag.
Maar het is een beetje zoeken en soms heeft het gewoon even tijd nodig. Of ze houd gewoon echt niet van brood. Zou het iig een beetje loslaten, het komt vanzelf wel. Niet teveel druk erop leggen, dat werkt averechts 
 
Je kan ook ipv brood cracottes geven. Die worden snel zacht in de mond. Hier at m'n dochtertje lange tijd dat en ook pas later brood. Je kunt het haar zelf laten afbijten/sabbelen. En het CB weet het altijd mooi te bedenken, als ze nog niet wil dan wil ze nog niet. Zou het wel af en toe blijven aanbieden, misschien gaat ze het dan vanzelf pakken. 
 
Trek je van het cb maar niet teveel aan.
Hier een meisje van 6.5 maand. Krijgt nog 5x180cc en s nachts vaak nog 1x90cc. Fruit eet ze 10 hapjes. Groente NIETS. Brood ook NIET. Ze weigert, gruwelt, kokhalst... ik blujf elke dag aanbieden en er komt vast een dag dat het beter gaat. Tot die tijd gewoon flesjes, ik vind het wel prima, ook al krijgt ze 'teveel'. Mijn oudste dochter at met 6 maanden al wel heel goed fruit en groente en ook al brood, maar elk kind is anders en bij mijn jongste lukt het gewoon nog niet zo lekker (we hebben wel heeeel lang getobt met extreme reflux, misschien dat dat de oorzaak is dat het wat langer duurt)
Maargoed, ik heb er dus eigenlijk 'schijt' aan wat zou moeten. Maak me er totaal niet meer druk om, ze krijgt gewoon dr flesjes en ondertussen blijven we proberen. Komt vast goed op een dag! Tot 1 jaar mogen ze gewoon flesjes drinken hoor! :D
 
Heel erg bedankt allemaal! Het blijft puzzelen en zoeken, 2x warm eten klinkt ook goed dat vind ze heerlijk en fruit eet ze ook wel. En idd het CB kijkt veelal na het “standaard” maar met haar 8 maand en 6 kg is ze dat niet. Ze was 2,5kg) en mijn man zegt altijd als ze echt honger heeft meld ze zich wel haha 
 
Hoezo moet ze al naar 3 flessen?! Toevallig ben ik vd week naar het cb geweest met mijn zoontje. Hij is 6,5 maand en wij zitten nog op 5 flessen (wordt wel afgebouwd want merken dat ie ze niet allemaal leeg drinkt meer) en heb toen gevraagd of dat erg was omdat overal staat bij 6 mnd 4 flessen.
We zagen een jeugdarts en hij zei dat het prima was nog. Hij gaf aan dat je vanaf 6 mnd langzaam die 5 voedingsmomenten moet introduceren, maar dat elk kindje anders is qua flessen laten vallen enzo. Dus dat even over de 3 flessen, zou me er niet té veel van aantrekken!
Verder qua brood.. mijn broertje at ook nooit brood, tot ie anderhalf was ofzo. Mijn ouders gaven hem ook 2 keer warm eten zoals hierboven al gezegd is, of een gekookt ei of pap oid tussen de middag.
Je kunt het er idd niet in dwingen en het komt vanzelf wel een keer hoor! Brood eten is zo super Nederlands trouwens ook, ze hebben het in principe ook echt niet zo nodig, als je maar iets aanbiedt voor de lunch.
 
Terug
Bovenaan