Baby 8 maand geen brood

Je moet naar het gewicht kijken niet naar de leeftijd dit is wat de kraamzorg mij heeft verteld omdat mijn zoontje wat zwaarder was. En jou kindje is lichter dan gemiddeld dus goed dat jij ook meer naar het gewicht kijkt. Mijn zoontje had ook reflux (in combinatie met koemelk allergie) maar heeft altijd prima gegeten en gedronken dus reflux hoeft er niet perce wat mee te maken te hebben? Hij heeft als baby ook nooit een speentje gebruikt maar was wel heel makkelijk te troosten. Maar zo is elk kind weer anders
 
Ach... dat cb.... kijk naar je kindje en volg je gevoel. Hoezo zou elk kind bij dezelfde leeftijd hetzelfde moeten eten? Dat slaat natuurlijk nergens op. 
Zo jammer dat ze jonge ouders onzeker maken. Ze zouden je juist meer vertrouwen moeten geven in dat je echt wel heel prima weet wat je kindje nodig heeft. 
Je kan alternatieven aanbieden, pap, rijst, etc. Of haar gewoon lekker haar flesjes blijven geven, want daar heeft ze voorlopig echt nog meer dan genoeg aan. Bijvoeding is op deze leeftijd nog steeds alleen maar bijvoeding, niet meer en niet minder. 
 
 
Kinderen van dezelfde leeftijd hebben niet hetzelfde gewicht en verbranden ook niet hetzelfde doe dus vooral waar je je goed bij voelt en wat je kindje nodig heeft
 
Mijn dochter heeft ook best lang alleen korstjes gegeten hoor. Die moest ze de eerste paar keer niet maar toch aangeboden en ze zag dat haarbroer het ook at.. op een gegeven moment deed ze mee gelukkig. Ik moet wel eerlijk bekennen dat hoe sneller ze het aanleren hoe beter het straks gaat als ze iets ouder zijn. Mijn ervaring is ook dat als ze voor 1 jaar niet goed leren eten het straks alleen maar lastiger wordt, ik ervaar dat nu met onze zoontje van bijna 2,5 namelijk.


Mijn dochtertje (13 mnd) krijgt bv en ook als ze 's ochtends goed heeft gedronken heeft ze altijd heel veel honger. Ik bied haar dan altijd een broodje met kaas of kipfilet aan (in stukjes gesneden) en dat eet ze altijd op. Ik weet niet hoe het bij jullie gaat 's ovhtends maar probeer haar geen fles aan te bieden maar een belegd broodje. Geef de tijd om hieraan te wennen. 
 
Terug
Bovenaan