<p>Lieve ouders,</p><p>Mijn dochter is nooit een makkelijke eter geweest. Vanaf 4 maanden wilde ze haar flessen niet meer, toen wilde ze graag de oefenhapjes. Nadat daar de lol vanaf was wilde ze dat ook niet meer en met haar huidige eetschema eet ze ronduit slecht.</p><p>Ze krijgt sochtends uit bed om 06.00 uur een fles van 200, na haar eerste slaapje rond 09.00 uur krijgt ze fruit en later nog broodje, het slaapje erna krijgt ze rond 13.30 uur weer een fles van 200 en smiddags rond 15.30 uur nog een snack of een banaan. Meestal doet ze nog een powernap van 16.30 tot 17.00 uur en krijgt ze om 18.00 uur een avondmaaltijd. Ik gaf eerst uit bed nog een fles maar dan eet ze haar avondeten weer niet op.</p><p>Het probleem is dat ik nu bij de ochtendfles al van de laatste 100ml pap moet maken, wat ze niet altijd opeet.. het fruitje gaat er meestal wel in maar het broodje maar voor de helft. Bij de middag fles zelfde verhaal en nu de afgelopen week is ze na een paar happen ook klaar met haar avondeten. Soms komt ze savonds nog voor een fles, logisch denk ik dan want je zal wel honger hebben?</p><p>Ik geef dit al maanden aan bij het consultatiebureau, ben al bij 2 kinderartsen geweest en die zeggen allemaal: gewoon aanbieden en niet te lang proberen en dus de maaltijd overslaan of ze zeggen probeer dan aan te bieden wat ze wel lekker vindt.. ja dat is alles met suiker natuurlijk dus daar wil ik eigenlijk ook niet aan. Het gaat tegen mijn gevoel in om een maaltijd te skippen, want als het aan haar ligt slaat ze zo 3 maaltijden over. Ze is nu 73cm en ong 8 kilo. Ik moet er trouwens ook bij vertellen dat ze een zeer actief kind is, ze is echt onwijs druk, zeer vocaal en kan bijvoorbeeld niet 5 minuten stilzitten op schoot. Het lijkt ook wel dat ze zich slecht kan concentreren op maaltijden(eigenlijk op alles). Door dit alles is eten geven gewoon niet leuk meer, ik zou zo graag willen dat ze gewoon is in één keer haar bordje leeg eet of het flesje leegdrinkt. Haar groei gaat ook achteruit dus ik begin me echt zorgen te maken..</p><p>Zijn er ouders die dit herkennen of ben ik echt de enige met een super actieve baby die niet wilt eten?</p><p>Heeft er nog iemand tips? Alles is welkom!</p>