Baby 8 maanden eet zo slecht

Ik vind het ook niet heel afwijkend klinken. Mijn dochtertje is nu net 2 en leeft van de lucht lijkt soms. Ze heeft geen zitbillen en na een paar happen is de grootste honger gestild en is ze klaar. Ze heeft een enorme mening en wanneer zij aangeeft dat het genoeg is, dan is het ook genoeg. Een bordje pap was hier hooguit 90 ml + pap, geen drinken ernaast. Flessen heeft ze nooit gewild, maar ook met borstvoeding was ze binnen een paar minuutjes klaar. 
Hier helpt het zoeken naar de juiste mate van afleiding. Dus met afleiding een boekje, puzzeltje, paar Duplo blokjes. Dan kan ik er soms nog weleens wat instoppen (vaak genoeg ook niet). Wat hier wonderen doet is wandelen of fietsen. Als ze op de fiets zit, drinkt ze zo een hele beker leeg of eet ze een bolletje op. Ook in de wandelwagen is er niets anders te doen, dus is eten opeens een prima bezigheid. 
Haar broer is juist een grote schrokop, dus het was even wennen. Ieder kindje is anders. En kindjes groeien na ongeveer een jaar minder hard dan in het begin, ze hebben minder nodig, hoe actief ze ook zijn. 
De meeste kindjes hongeren zichzelf niet uit. 

Vooral luisteren naar je eigen gevoel en dat van jou baby! 
Met mijn eerste wilde ik ook alles doen zoals het "heurt" en maakte ik mij enorm zorgen als er iets even anders ging dan de gemiddelde richtlijnen of schema's van het cb. 
Dat hoort ook bij het mama worden. 
Maar uiteindelijk ken jij jou baby het beste en ze klinkt als een pientere meid die goed kan aangeven wat ze wil en nodig heeft❤️

Jouw dochtertje doet het volgens mij heel goed hoor! Mijn dochter van dezelfde leeftijd eet minder, misschiej een kwart boterham. Fruit en groente heel wisselend. Wel 4/5 flessen van 180 ml.
Als je al bij cb bent geweest en 2 kinderartsen moet je denk ik ook maar vertrouwen in hun oordeel. Zolang je meisje vrolijk en blij is en ongeveer haar lijntjes volgt heb je geen reden om zorgen te maken

Hoi! Heel toevalling. Lijkt net alsof ik het heb geschreven. Ons meisje is nu ook 8 maanden, volgende week 9 maanden. Is een heel tenger meisje (ook rond de 73 cm en amper 7 kilo). En eet ongeveer hetzelfdd als wat jouw kindje eet. Ik bied meestal een broodje aan, ruim de helft gooit ze door de huiskamer heen en ik denk dat ze ongeveer 1/4 broodje echt binnen krijgt. Qua avondeten is het heel wisselend. Soms eet ze nog geen hap, en dat laat ik dan maar zo. Soms eet ze ook ineens rond de 100 gram. Fruit gaat er ook altijd goed in. Heb geen tips voor je maar wel wat herkenning. Misschien dat je daar ook wat aan hebt. (oja, ze drinkt trouwens 3 flessen van 150-200 ml) :) 

Hoi hoi,
Ik ben het helemaal eens met de reacties hierboven. Ik heb ooit op dit forum iets gelezen wat ik erg toepasselijk vond namelijk: ik bepaal wat hij eet, hij bepaalt hoeveel hij eet.
Mijn zoontje is net 9 maanden en weegt 9,5 kilo. Hij woog met z'n geboorte 2250 gram, dus ik begrijp je ontzettend goed qua gevoel als je het idee hebt dat ze niet genoeg binnen krijgen. Zelfs nu met 9 maanden drinkt hij nog steeds geen grote flessen. Hij krijgt momenteel:
07.00 flesje 150+5 en 3 scheppen pap. Dit gaat vaak niet op
10.00 fruit en water, dit is ongeveer 150gr. Wat op gaat, gaat op en wat overblijft eet ik of z'n vader op ?
12.00 1 of 2 boterhammen en water
15.00 flesje 150+5 17.00 hapje 150gr en water
19.00 180+6+3 scheppen pap  
Hij geeft zelf heel duidelijk aan als hij genoeg heeft. Soms drinkt hij z'n fles leeg, meestal niet. Hapjes ook wisselend, soms heeft hij er zin in, soms niet. Hij is wel dol op z'n boterham, dus die gaat er altijd wel in! Tussendoortjes krijgt bij eigenlijk nooit, alleen soms een tafel als wij zelf aan het eten zijn komkommer of soepstengel.
Hij is vaak enorm afgeleid tijdens het eten. Ik zet hem met z'n rug naar de deur toe en zet altijd alles uit (muziek en tv). Zelfs als m'n vriend de kamer in en uit loopt verrekt hij bijna z'n nekje om te kijken wat er allemaal gebeurd. Ik probeer er altijd maar de tijd voor te nemen en wacht tot ik z'n aandacht weer heb... 

Terug
Bovenaan