Baby 8 maanden slaapt niet door

<p>Mijn kleine spruit is al 8 maanden..</p><p>En hij slaapt nog niet door...</p><p>Soms word hij wel 10x op een nacht wakker dan een speen, ik heb nu een kleine fles met water en die geef ik hem maar daar drinkt hij een beetje uit dan slaapt hij verder, daarna komt hij na een uur weer en zo blijven we maar door gaan. Hetzelfde is het zo met een flesje melk. En rond 4/5 uur zet hij het op het mega luid gillen en dan geef ik hem wel een fles en die gaat dan wel op. Dus hij kan het wel maar het zet maar niet door...</p><p>Iemand de gouden tip?</p><p>Hij krijgt al vaste voeding, en laten huilen gaat niet want hij wordt dan zo gefrustreerd dat hij helemaal uit zn dak gaat... </p>

Hoe ziet jullie dagindeling eruit? Wat zijn z’n slaap- en voedingsmomenten en hoeveel eet en drinkt hij op een dag? 
Is hij vaker 10 x per nacht wakker of doet hij dit incidenteel? 

Geen gouden tip, maar hier begon dochter vanuit het niets ineens beter te slapen vanaf 11,5 maand. Ze is nu 17 maanden en nog steeds een onbetrouwbare slaper, maar vaak trekt ze de hele nacht door. 
Houd hoop en geduld. 

Onze kleine man begon echt met doorslapen toen hij savonds nog een bordje pap kreeg. Tussen 18.30-19.00u krijgt hij zijn pap, ca een half uur erna nog een kleine fles 90 of 120ml, afhankelijk van hoeveel honger hij nog heeft. 
Overdag krijgt hij als lunch zijn warme groente hap ca 160gram en smiddags rond 15-16u zijn fruithapje 100gram (fruit+granen)
Hoeveel slaapt je kindje overdag? Onze kleine doet sochtends een dutje, ca 45min. Na de lunch gaat hij naar bed en slaapt dan 2-3 uur. Na de middagslaap blijft hij wakker tot hij savonds naar bed gaat. Dan is hij ook wel echt moe en valt snel in slaap.
Hoop dat je hier wat aan hebt.. 

Deed mijn dochter ook zo tot 9 maand, we hebben zelfs een slaapcoach ingehuurd aangezien ze alleen sliep naast mij en ook constant wakker werd. Na twee weken sliep ze in haar eigen kamer van 19:00 tot 6:00. We moesten haar echt helpen leren hoe ze zichzelf weer in slaap krijgt. En laten huilen was ook niks voor ons. Slaapcoach was dus best besteedde geld ooit. We hebben de shuffle methode toegepast. Misschien wel te googlen. Eerste twee nachten waren hel, maar daarna ging het snel beter. 
nu is ze twee en soms nog wel even wakker snacht want ze wordt echt wakker van elke scheet, maar meestal slaapt ze gewoon door.

Gelukkig ben ik niet het enige met zo een probleem want ik maakte me al zorgen om de situatie.
Zijn schema (tijden zijn niet echt precies:)
6:30 papfles 180
7.00 rijstewafel of cracker
10.00 dutje uur tot anderhalf uur
12:00 fruithapje hele potje of halve beker yoghurt
14.00 papfles 180 met gezonde tussendoor
15.00 dutje uur tot anderhalf uur
17.00 warm eten 
19.00 papfles 180
23.00 papfles 180
Meestal na 12... spookuren (dus om de uur wakker of soma na 3uur wakker)
Ik zal de shuffle methode zeker opzoeken ! Dankje

Geen tips qua slapen maar misschien met eten kijken of je hem boterhammen kunt geven. Die vullen beter dan de papflessen. 

Ons zoontje is bijna 6maanden. Dus wel een stukje jonger.. maar sinds hij +- 4 maanden is, slaapt hij niet meer door. rond 1.30 wordt hij wakker, speen er in en hij slaapt weer..maar vanaf 3/4uur elk kwartier wakker. Geprobeerd om weer een late fles te doen..of een voeding als hij wakker wordt maar dat werkt niet, wordt net zo vaak of vaker wakker. 
Als je al vanalles geprobeerd hebt dan hoort het er waarschijnlijk gewoon bij en is er vaak niet iets wat echt helpt...het enige wat je kan doen is troosten of evt. Bij je in bed nemen op een veilige manier.
Ik heb altijd geroepen dat ik mijn kind niet bij mij in bed neem..maar puntje bij paaltje voelen we ons hier soms het fijnst bij, we krijgen dan allemaal meer slaap en ik merk dat onze zoon dit ook fijn vindt..als hij wakker wordt pakt hij mijn hand (of papa's hand) en dat stelt hem gerust. 

Terug
Bovenaan