Baby 8 maanden slaapt niet door

Onze zoon is 9 maanden en slaapt ook niet door.
Hij heeft van 1,5 maand tot 3 maanden doorgeslapen en dat is toen gestopt.
Onze zoon heeft geen speen, en wilt alleen even knuffelen en valt dan alweer in slaap bij ons. Hij komt niet 10 keer, maar wel 2/3 keer. 
Wij hebben alles geprobeerd maar dat frustreerde ons uiteindelijk alleen maar.. 
We hebben er nu aan toegegeven en het is wat het is.. 
Soms komt die ook 1 keer, zoals afgelopen nacht om 5:30, toen een flesje gegeven en slaapt nu nog.. Dit is echt sporadisch.. 
Ik houd maar in mijn achterhoofd dat het allemaal wel goed komt :) hihi. Als ik werk dan denk ik er soms anders over haha. 

Hoi hoi, ik zou ook beginnen met boterhammen geven. Wij hebben nooit papflessen gegeven, misschien toch minder voedzaam dan gedacht? Of ze vonden het bij ons gewoon niet lekker.. Ofh kost juist meer energie om het te verwerken en is de slaap daardoor onrustiger? Het ligt lijkt mij met 3 papflessen juist vrij zwaar op de maag, is dat het advies dat je had gekregen van het consultatiebureau?
Het is verder echt normaal dat ze niet doorslapen tot 2 jaar ofzo zelfs. Hier met vlagen wel geweest, nu meestal wel, 2,5 en 4 nu, maar worden echt nog wel eens huilend wakker. Soms slapen ze dan zelf door en soms komen ze bij ons in bed verder slapen.
Overigens hielp het ook bij ons om vanaf 1 jaar geen speen meer te geven. De zuigbehoefte is dan eigenlijk zo goed als weg en ze worden dan inderdaad soms wakker omdat ze de speen dus missen. 
En ja, de gebroken nachten gaan ooit nog over ?, ze worden in ieder geval minder vaak.
Succes en sterkte ?

Zou het kunnen zijn dat er een medische oorzaak is? Ik heb 4 kinderen. De oudste had reflux en een lactose intolerantie. Hierdoor krampjes en met de reflux kwam het eten s nachts steeds omhoog. Het hoofdeinde iets ophogen door  boeken onder de poten  te doen. Flesje wat indikken met nutriton. Minder last van reflux en rustiger slapen. Is een fase. Bij Hidde was het bin en 1.5 jaar aanmerkelijk beter in de nacht. 

Het slapen blijft een lastig dingetje.. mijn zoontje is nu 15 maanden en slaapt nog steeds niet door. Hij kwam 2 a 3 keer per nacht en dan duurde het soms wel een uur voordat hij weer sliep. Slopend! Sinds ik de avondfles eraf heb gehaald (na een tip van een bekende), komt mijn zoontje 1 a 2 keer per nacht en dan slaapt hij binnen 5min weer. Misschien proberen de fles van 23:00u eraf te halen? In principe is deze fles niet meer nodig

Onze zoon is inmiddels 13.5 maanden oud en slaapt door sinds hij 11.5 maanden is. We hebben een zware tijd gehad met weinig slaap en verkeerde slaapassociaties. We hebben een ziekenhuistraject gehad, die wel iets geholpen heeft, maar wat ons echt heeft geholpen is het volgen van de slaapgidsen van Nathalie via snuggles and dreams. Ze heeft Facebook, Instagram en een site (@snugglesanddreams). Ze is slaapcoach en geeft ook veel gratis tips. Dit heeft ons geholpen van een jongentje dat bij ons in bed sliep en elk half uur tot elke 2 uur wakker werd, naar doorslapen in zijn eigen bed en eigen kamer. Ze is het volgen en de aankopen  absoluut de moeite waard!
Succes en sterkte ?

Terug
Bovenaan