Mijn dochter is 8.5 maand en krijgt:
7.00 1/2 boterham + 180cc
10.30 fruit 100 gram (meer wil ze niet) + dixap
12.00 1/2 boterham, soms een hele
13.00 180cc
15.30 koekje + dixap
17.30 groente 100 geam
19.30 180cc
Misschien kun je de fles van 15.00 weglaten? En dan de fles van 11.00 opschuiven naar 13.00? Ik heb dit 2 weken terug gewoon gedaan en het ging prima. Ze hoeven met 8 maanden niet meer elke 4 uur een fles, daardoor heeft ze waarschijnlijk ook niet veel behoefte aan ander voedsel want een fles is al een hele maaltijd.
Mijm dochter eet ook zeer moeizaam brood, groente, fruit. Pas met 7.5 maand ging ze íets eten. Nu eet ze dus wel 100 gram fruit en groente per dag, maar soms moet ik haar er echt toe 'dwingen' Ik hou haar hoofs vast en dan eet ze wel. (klinkt zieliger dan het is)
Een koekje/cracotte/maiswafel/yoghurt enzo eet ze binnen no time op. Als je lekkere dingen kunt eten, kun je ook groente eten vind ik. Dus moet ze van mij gewoon wat eten (meestal is groente 50-100 gram per dag) Tuurlijk vinden ze groente minder lekker, maar het hoort er nou eenmaal ook gewoon bij.
Brood at ze ook altijd heel slecht. Ook veel kokhalzen. Maar ik ben het gewoon altijd blijven aanbieden, 2x per dag en ineens at ze het en ging het goed. Met een beetje smeerkaas, pindakaas of jam.
Ik denk dat er prima een flesje af kan bij jou, gewoon proberen!! En als ze om 15.00 echt honger heeft, geef je 90cc ipv 180cc. Zo bouw je die fles af. Maar ik zou zeker proberen die fles van 11.00 wat te rekken. Als ze om 10.00 een flinke portie fruit op heeft, hoeft er om 11.00 geen hele fles in toch?