Baby 8 maanden

Je zou pap kunnen geven ipv brood? Gaat om de granen, die ze dan binnen krijgt. (En daarnaast gewoon blijven oefenen). En inderdaad misschien de middag fles afbouwen, als je dan Liga oid geeft? En krijgt ze al aardappels oid in dr groente? 

ons schema (dochter 8.5 maand) is als volgt:
ontbijt: fles 180 cc + 3 EL pap
tussendoor: fruit (1 á 2 stukken net waar ze zin in heeft) + beetje water of thee
lunch: 1 boterham met boter + fles 90 cc
tussendood: paar maisknabbels of een cracotte + beetje water/thee
avond eten: groentje+aardappels/pasta/rijst en ca 3 x pw kip/vis/ei (ook geen idee hoeveel maar ze lust best wat)
tussendoor: fles 180 cc
 
Ons schema (7,5 maand en grote eter) Is als volgt:
07.00 fles 180 cc + boterham
11.00 warme maaltijd 200 gram
12.30 fles 120 cc
15.00 fruithap 1,5 stuks
16.00 fles 90 cc
17.30 maisvinger / cracotte / mee eten van mijn bord
18.15 papfles 180 cc + 2 scheppen pap
Wij doen de warme maaltijd dus aan het eind van de ochtend. Uiteindelijk wordt dat de lunch maar ivm met slaapjes nu j nog 11.00 en om 12.30 een middelgrote fles. We merkten namelijk dat hij om 1700 uur geen groenten wilde eten en schreeuwde om een fles. Terwijl als we hem om 1700 uur niets of een maisvinger aanboden,  hij wel tot 18.00 kon wachten op zijn fles. We zijn gaan experimenteren met tijden, en eind van de ochtend eet hij het liefst warm. Prima. Is toevallig ook nog eens het schema dat ze hier bij de opvang hanteren.
 
Mijn zoon is 8.5 maand en de dagen zien er ongeveer zo uit:
07.00 start van de dag met een fles van 210 cc en boterham zonder korstjes.
09.30 fruit en wat te drinken (water/limonade)
12.00 boterham zonder korstjes gevolgd door een fles van 180 cc
15.00 koekje en wat drinken.
17.00/17.30 warm eten half/heel potje of ongeveer 170 gram gevolgd door wat yoghurt. 


18.00/18.15 fles van 210cc en dan is het tijd om naar bed te gaan.  


Ik zou ook inderdaad proberen om de fles van 15:00 te laten vervallen. Wat je ook kunt doen is wat fruit over de boterham te doen of de stukjes brood eerst in de melk te dopen, zodat de smaak herkenbaar is en dit dan steeds iets minder doen. En de korstjes er gewoon afhalen! Ik begrijp sowieso niet waarom ze ineens brood met korst moeten eten, als ze op die leeftijd nog niet eens fatsoenlijk kunnen kauwen :).
 
@MamavanLL
Ja ze krijgt gewoon groente met aardappels etc zoals jij het omschrijft, meestal vers en soms is uit een potje. Pap gaven we soms in de laatste fles, ga idd is proberen om dat in de ochtend te geven. Thanks! 


@Prilgelukseptember
Dankje voor je schema. Is ook nog een idee om te proberen, fruit en groente 'om te draaien'. 


@WYS
Hahah ja daar heb je wel een punt met dat ze niet fatsoenlijk kunnen kauwen. In melk dopen heb ik een tijdje geleden al geprobeerd, dan blijft het aan dr gehemelte plakken schiet ze lichtelijk in paniek. Fruit erop doen is wel een goed idee! Dankjewel. 
 
Terug
Bovenaan