Baby (8 mnd) en lopen

Idd lekker laten praten. 8 Maanden is kei vroeg, mijn dochter is ook 8 maanden en ik kan me nog niet voorstellen dat ze zou lopen haha. Mijn oudste liep ook pas met 18 maanden haha... 
Maar wat doe je eraan?? Je kindje is er blijkbaar aan toe!! Heerlijk!!! 
Ik werk op een kinderdagverblijf en de meeste kinderen gaan lopen met 14 maanden ongeveer. Er zijn enkele uitschieters naar 8-9 maanden en 18-19 maanden.. dus het is heel verschillend hoor!! Maar met 22 maanden, zoals het kindje van je vriendin is erg laat!! Als een kindje met 24 maanden nog niet loopt, ga je de medische molen in. Dit gebeurt heel af en toe bij een kindje. 
Dus het zal ongetwijfeld ook jaloezie zijn bij je vriendin. Snap ik ook wel, ik zou ook wel een tikje jaloers zijn als een baby van 8 maanden zou lopen en mijn kind van 22 maanden nog niet.. Toen mijn oudste dochter 17 maanden was en nóg niet liep werd ik ook wel wat gefrustreerd en 'jaloers' naar kindjes die 6 maanden jonger waren en wél liepen. Ik was het zo beu om steeds met haar te sjouwen haha! 
Dus laat je vriendin maar kletsen ;) En geniet van je kindje!
 
Idd lekker laten praten. 8 Maanden is kei vroeg, mijn dochter is ook 8 maanden en ik kan me nog niet voorstellen dat ze zou lopen haha. Mijn oudste liep ook pas met 18 maanden haha... 
Maar wat doe je eraan?? Je kindje is er blijkbaar aan toe!! Heerlijk!!! 
Ik werk op een kinderdagverblijf en de meeste kinderen gaan lopen met 14 maanden ongeveer. Er zijn enkele uitschieters naar 8-9 maanden en 18-19 maanden.. dus het is heel verschillend hoor!! Maar met 22 maanden, zoals het kindje van je vriendin is erg laat!! Als een kindje met 24 maanden nog niet loopt, ga je de medische molen in. Dit gebeurt heel af en toe bij een kindje. 
Dus het zal ongetwijfeld ook jaloezie zijn bij je vriendin. Snap ik ook wel, ik zou ook wel een tikje jaloers zijn als een baby van 8 maanden zou lopen en mijn kind van 22 maanden nog niet.. Toen mijn oudste dochter 17 maanden was en nóg niet liep werd ik ook wel wat gefrustreerd en 'jaloers' naar kindjes die 6 maanden jonger waren en wél liepen. Ik was het zo beu om steeds met haar te sjouwen haha! 
Dus laat je vriendin maar kletsen ;) En geniet van je kindje!
 
[quote quote=10310502]Idd lekker laten praten. 8 Maanden is kei vroeg, mijn dochter is ook 8 maanden en ik kan me nog niet voorstellen dat ze zou lopen haha. Mijn oudste liep ook pas met 18 maanden haha… Maar wat doe je eraan?? Je kindje is er blijkbaar aan toe!! Heerlijk!!! Ik werk op een kinderdagverblijf en de meeste kinderen gaan lopen met 14 maanden ongeveer. Er zijn enkele uitschieters naar 8-9 maanden en 18-19 maanden.. dus het is heel verschillend hoor!! Maar met 22 maanden, zoals het kindje van je vriendin is erg laat!! Als een kindje met 24 maanden nog niet loopt, ga je de medische molen in. Dit gebeurt heel af en toe bij een kindje. Dus het zal ongetwijfeld ook jaloezie zijn bij je vriendin. Snap ik ook wel, ik zou ook wel een tikje jaloers zijn als een baby van 8 maanden zou lopen en mijn kind van 22 maanden nog niet.. Toen mijn oudste dochter 17 maanden was en nóg niet liep werd ik ook wel wat gefrustreerd en ‘jaloers’ naar kindjes die 6 maanden jonger waren en wél liepen. Ik was het zo beu om steeds met haar te sjouwen haha! Dus laat je vriendin maar kletsen ? En geniet van je kindje![/quote]
 
Ja hij is er vrij snel mee! Maaaar om het even te nuanceren, hij heeft er gewoon mega op gefocust de afgelopen maanden (geen idee hoe hij daar zo op kwam, maar dus echt vanaf het begin al). Want omrollen daarentegen.... vertikt ie echt! We weten dat ie het wel zou moeten kunnen maar hij heeft het denk ik maar 5 keer gedaan (dat ik het zag) en op z'n rug is het net een hulpeloos schildpadje! Dat weigert ie dus gewoon ?. Dus elk kind zo z'n ding blijkbaar.
En ja.. ze vinden dat ook wel vervelend, maar ik denk dat het echt vanzelf wel komt (meisje is een billenschuiver dus schijnt dat ze dan die neiging tot lopen pas later hebben). Ze loopt wel gewoon aan de hand, durft nog niet los alleen.
 
 
Hier ook al rondstappen aan tafel en oversteken tussen bank en tafel. Met 9 maanden eerste stapjes los.. Met 10 maanden hele wandelingen door de woonkamer.
Ook zij was vanaf het begin erg gefocust op staan. Op schoot maakte zich zo stijf als een plank zodat ze op haar beentjes gezet werd. Ze had ook echt stevige benen (niet knikkende knietjes). Optrekken deed ze ook.
Ze is nu 15 maanden en loopt dus al 5 maanden.. :) ze vindt het heerlijk om haar eigen weg te vinden. Mamma is heel blij dat haar verstand nu wat meer past bij haar mobiliteit. 
 
Terug
Bovenaan