<p>Hoi!</p><p>Mijn zoontje is donderdag 8 weken en gisteren kreeg ik op het consultatiebureau te horen dat hij te weinig is aangekomen. Kan ik me in vinden, want 100 gram in 3 weken tijd is niet veel. Ik weet alleen niet goed hoe en of ik dit wil en kan veranderen. Hij krijgt borstvoeding op verzoek en het schema ziet er ongeveer als volgt uit:</p><p>07:30 - 11:30 - 15:30 - 19:30 - 22:30</p><p>Hij slaapt dus mega lang 's nachts en het is al een paar keer gebeurd dat ik hem 's ochtends om 08:00 uur echt zelf moest wakker maken en dan is hij nog niet eens gelijk hongerig. Daarmee prijs ik me echt gelukkig want ik weet dat dit niet vanzelfsprekend is. Als hij drinkt, krijgt hij eerst 1 borst tot hij die leeg drinkt en vervolgens een toetje bij de andere borst tot hij zelf los laat. Hij is heel alert, lacht veel, slaapt overdag ook heel goed, heeft genoeg plasluiers en is over het algemeen een hele lieve, tevreden baby. Maar met zijn 57,5 cm is 4360 gram natuurlijk best weinig.. Zijn geboortegewicht was overigens 3954 gram.</p><p>Wat vinden jullie? Moet ik hem vaker gaan aanleggen en dus wakker gaan maken overdag? Het cb adviseerde om te gaan bijvoeden met kunstvoeding, maar dat vind ik zo'n raar advies als ik zelf gewoon genoeg voeding heb, toch?! Of moet ik me hier gewoon allemaal niks van aantrekken en blij zijn dat hij zo relaxed en makkelijk is, met als gevolg dat hij wat lichter is dan gemiddeld? </p>