Baby 8 weken komt te weinig aan

Hoi,
Ik wil geen party-pooper zijn, maar een rustige en relaxte baby kan ook minder positief zijn. Als baby's te weinig drinken hebben ze minder energie, en dus ook minder energie om zich te melden voor voedingen. Ik heb het idee dat hij overdag wel vrij weinig voeding krijgt. Mijn dochter is ongeveer even oud en drinkt overdag elke 2,5-3 uur bij mij en 's nachts komt ze ook één keer. Babytjes van deze leeftijd doen het beter op vaker kleinere voedingen omdat hun maagjes nog zo klein zijn. Ik zou dan eerder kiezen voor vaker aanleggen ipv kunstvoeding erbij geven.  

Naar mijn idee is het inderdaad wat Denise ook al zegt. Hij is nog zo klein.... 8 voedingen is dan nog heel normaal. Ik zou ook proberen toch elke 3 uur te voeden, en in de nacht ook 1 keer. Dat hij niet wakker wordt, maar qua gewicht zo weinig heeft bij te zetten, lijkt me voor hem nog te lang eigenlijk...

Het eerste wat me opvalt is dat er zoveel tijd tussen de voedingen zit. Mijn dochter is nu 11,5 week oud. Zij krijgt nog steeds om de 3 uur een voeding. Ze slaapt al vanaf 2 weken oud door 23:00-6:00. De laatste tijd slaapt ze van 21:00-6:00. (dus ik prijs mij ook gelukkig) Ze krijgt nu nog steeds 6 voedingen per dag.
Ze groeit hier op de borstvoeding als kool. Daarom maak ik haar snachts ook niet wakker.
Ik denk dat ik, als ik jou was, bij elke voeding beide borsten zou aanbieden en hem ook echt actief stimuleren om te drinken. (kriebelen voetjes handen en wangen/kaak) Ook echt wel vaker aanleggen. Zeker elke 3 uur..  Eerst neemt dat meer tijd in beslag. Maar als hij effectiever drinkt ben je er ook zo wel weer mee klaar. (7,5-10 minuten per borst)
Ik zou zeker niet direct naar KV grijpen. Je hebt echt nog ruimte op het gebied van BV. 
Drinkt hij gretig en hoor je hem ook echt slikken? Heeft er al eens een lactatiekundige meegekeken om te kijken of hij wel actief drinkt?
Ik denk ook echt dat hij te weinig binnen krijgt door de combinatie van lange tijd tussen de voedingen en het beleid van 1 borst. Hier groeide ze de afgelopen meting maar liefst 305 gram in een week. Gemiddeld genomen groeide ze ruim 250 per week. (ze had wat in te halen.) maar een groei van tenminste 100 per week zou je toch echt wel mogen verwachten lijkt me.
Als je de gelegenheid hebt zou ik naar het weeguurtje gaan om te kijken of meer voedingsmomenten ene positieve invloed heeft. 

Bedankt voor jullie reacties allemaal!! Ik ga eerst proberen om van 5 naar 6 voedingen op een dag te gaan en als dat geen effect heeft proberen we het anders. Komt vast goed :) 

Bedankt voor jullie reacties allemaal!! Ik ga eerst proberen om van 5 naar 6 voedingen op een dag te gaan en als dat geen effect heeft proberen we het anders. Komt vast goed :) 

Op aanvulling van de al goed adviezen wat vragen:
- is hij ingebakerd? Ingebakerd kan een baby dieper slapen en daardoor honger signalen overslaan.. baby’s “horen” eigenlijk niet te diep te slapen, wat niet wil zeggen dat ze niet kunnen doorslapen :)
- zo niet; slaapt hij bij jullie op de kamer? Misschien slaapt hij wel diep maar laat alsnog honger signalen zien maar wordt er niet wakker van. 
Daar kan je op inspelen met een droomvoeding? Baby’s hebben het reflex aan te happen en te drinken in een slaap. Dus dan blijft ie lekker slapen maar krijgt toch mog ee voeding binnen.

Terug
Bovenaan