baby 8 weken mee naar verjaardag?

Hallo daar,

Vraagje: a.s. zaterdag zijn wij uitgenodigd voor een verjaardag (klein huis vol met heeeeel veel mensen).
Nu zie ik het niet zo zitten om daar met onze dochter van bijna 8 weken te gaan zitten. Voornamelijk omdat ik merk dat ze behoorlijk overstuur kan raken als ze aan teveel prikkels blootgesteld is. Daarnaast vind ik het niet fijn om haar daar in een kamer te slapen te leggen, terwijl ik haar door alle herrie niet kan horen.
Aan de andere kant wil ik ook niet te truttig met haar doen.

Hebben jullie hier ervaring mee of een goed advies?

groeten
Laura
 
heb hier zeker ervaring mee,
ik ben eigenlijk zelf de eerste 3maand nergens met haar naar toe geweest want zij had ook erg last van prikkels.
Wij hebben toen ook een keer een wat groter feestje gehad en heb toen gewoon opppas thuis geregeld,en als er wat was zorgde ik er wel voor dat ik ook weer zo thuis was.
Niet dat dat gebeurde maar toch.
Als jij je er niet prettig bij voelt en erg onzeker moet je het niet doen,vind ik. En dat is echt niet truttig!!
Er komen nog genoeg verjaardagen toch??waar ze later wel mee naar toe kan .
Onze dochter is nu 6 1/2 maand maar wij hebben haar tot nu toe 's avonds nog nooit ergens mee naar toe genomen. wel op verjaardagen smiddags en dan nemen we gewoon ons campingbedje mee,
En je zult anzelf merken,de ene keer slapen ze bij een ander heel goed,en de andere keer helemaal niet!!

Begin eerst eens met een rustig zondagmiddagje naar vrienden ofzo,lekker op de koffie,bedje mee.
gewoon proberen zou ik zeggen!!

groetjes ilse mv Finn
 
Hoi Laura,

Ook wij zijn tot zo'n 3 maanden niet naar verjaardagen geweest. Onze dochter had ook veel last van prikkels. Na 3 maanden begonnen met een verjaardag overdag en na zo'n 5 maanden 1e verjaardag 's avonds. Nu is ze 9 maanden en kan ze overal mee naar toe.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt en als andere dat truttig vinden, is dat jammer, althans zo heb ik altijd gedacht.

groetjes
 
Ik heb onze dochter tot 6 maanden niet meegenomen naar drukke verjaardagen of wat dan ook. De ervaring leert dat de hele kleintjes zo overweldigd worden door prikkels en onze dochter sliep hier heel erg slecht door. Ze huilde ook meer.

Wij laten haar ook altijd in haar eigen bedje slapen en de eerste keer oppas moet nog komen. Ze is nu 14 maanden.

Ik merk nog steeds aan haar gedrag dat drukte haar overweldigd en ze zich heel anders gaat gedragen.

Kortom, ik ben er heel voorzichtig in, probeer het zo goed mogelijk te doseren en het haar zelfs bij voorbaad te vertellen als we iets gaan ondernemen!

Dit werkt goed.

 
Beste Laura,

Ik heb geleerd om echt naar mijn eigen gevoel te luisteren. Er bestaat geen standaard! Iedereen heeft zijn/haar eigen ritme. Ik ben daarin heel eigenzinnig geworden. Het is belangrijk dat JIJ en je baby zich goed voelen.
Wellicht zullen sommige mensen je tuttig gaan vinden, maar so what!??? Ik heb respect voor mensen die hun grenzen aangeven en hun eigen weg gaan....

ps: ga pas wanneer je er zin in hebt, dat is voor mij de maatstaf. Dan gaat het meestal ook goed. Ik heb ervaren dat wanneer ik er klaar voor ben, de baby daarin meegaat.

go for it!
 
Hoi Laura,

Ik ben het helemaal met rozemariijn eens. JIj moet je er lekker bij voelen en dan gaat je dochter daar vanzelf in mee. Als jij je niet prettig voelt straal je dat toch onbewust uit.
Wij hebben onze meid toen ze drie weken oud was voor het eerst mee naar een verjaardag genomen. Het was bij mijn zusje dus daar was ik vertrouwd. Ik voelde me prettig en ons meisje ook.
Heb een hele tijd gehad dat als we naar de familie van mijn man gingen ik me daar erg ongemakkelijk voelde. Onze meid was dan ook altijd erg onrustig, kreeg daar ook veel aandacht.
Ze is inmiddels bijna 21 maanden en ik doseer de vormen van drukte nog steeds zo veel mogelijk. Het kan namelijk niet altijd. Maar als we een drukke dag hebben gehad, waarin we veel hebben gedaan en gezien. Hebben we de dag erna altijd een rustige dag. Niet dat we dan niks doen, maar dan slepen we haar niet overal mee naartoe.
En als andere me truttig vinden dan is dat maar zo. Dus gewoon lekker je eigen gevoel volgen.

Groetjes Anninas
 
Ik ben het helemaal met m'n voorgangers eens. Als je er klaar voor bent en wel naar een verjaardag wilt gaan, dan kun je natuurlijk ook altijd de babyfoon meenemen, dat doen wij ook altijd.
 
Het ene kind kan er wel tegen, het andere kind niet. Jullie hebben gemerkt dat jullie baby er overprikkelt van raakt. Niet doen dan. Ik zou ook niet zitten te wachten op een nacht van huilen, omdat je op stap bent geweest.
Dan gaat er bijv. 1 van jullie naar de verjaardag.
 
Terug
Bovenaan