baby 8 weken mee naar verjaardag?

Bedankt voor jullie reacties!!!

Fijn om te lezen dat er meer ouders zijn, die er zo over denken. Het is af en toe toch een beetje zoeken met je eerste.

Ik heb (had eigenlijk al) besloten niet te gaan. Inderdaad het beste om mijn gevoel te volgen.



 
Het valt me op dat de moeder er aan toe moet zijn om naar een verjaardag te gaan?? ipv het kindje wat er aan toe moet zijn. Het lijkt wel of de moeder hier in belangrijker is dan het kind.

Ik kan wel zin hebben om naar bv een verjaardag te willen gaan maar als mijn kindje hier niet aan toe is door bv overprikkeling dan ga je toch niet??

Behalve je gevoel volgen kijk je ook naar het gedrag van je kind en stel je jezelf niet op de eerste plaats.

Ik denk idd dat het belangrijk is om te doseren, een juiste balans vinden in wel/niet doen en daarin is elk kind verschillend.

Daar volg ik idd mijn gevoel in maar niet om mezelf op de eerste plaats te zetten.
 
Ging het er niet meer om dat je naar je eigen gevoel moet luisteren? Naar wat jij goed vindt voor je kind, anders dan naar de mening van mensen die je truttig vinden? Zo lees ik het tenminste...

Ik ging in het begin met mijn dochter wel naar de verjaardagen van familie, mijn dochter sliep overal. Daar kreeg ik dan ook kritiek op, het zou er te druk zijn voor baby's. Toen ze wat meer wakker was over de dag en bewust doorhad dat haar wagentje wel eens ergens anders stond begon ze er last van te hebben. Ze is nu 5 maanden en slaapt nog steeds wel moeilijk in een ander bedje dan haar eigen, maar met wat knuffeltjes van thuis gaat het meestal wel...
 
Naar je eigen gevoel luisteren maar ook kijken HOE je kindje op zoveel drukte reageert. Dit lijkt mij het aller belangrijkste en alle kindjes zijn weer anders ...
 
Ik heb mijn oudste altijd overal mee naartoe gesleept, de eerste keer uit logeren (wel met mij) was toen hij nog geen 2 wkn was. Mijn man was toen internationaal chauffeur en ik kon echt niet alleen zijn, Dus ja, hij ging meestal ook mee naar verjaardagen. Anders kwam ik nooit ergens! Hij was een 'lichte' huilbaby, maar door al dat gesleep sliep hij even later overal en werd er niet vervelend door.
Maar dat is per kind verschillend natuurlijk,

De moeder moet eraan toe zijn omdat je kind anders aanvoelt dat jij niet helemaal rustig zit, daar reageert je kindje weer op. Dus idd op je eigen gevoel afgaan!
 
hoi hoi

wou ook even reageren op dit onderwerp omdat ik het eigelijk altijd heb gedaan hij is begin maart geboren en tone hij 6 weken was ging hij lekker mee op visite hoor heb hem nog nooit thuisgelaten hij vind het helemaal prachtig en nog steeds :)maar ik heb best wel veel verjaardagen (3 zussen 3 zwagers 2 broers 2 schoonzusjes en de kids bij elkaar op geteld zijn dat ook 8 kinderen) maar wel erg gezellie en laat hem echt niet thuis slapen doet ie wel als hij moe is en overal hihi lekker makkelijk
 
Hallo!

Onze dochter is nu 8 weken. We hebben haar met kerst en oud en nieuw mee genomen naar familie/vrienden. Ze slaapt in een rieten reiswiegje bij ons op de kamer en die kunnen we dus makkelijk meenemen, hierdoor ligt ze in haar eigen bedje.
Op de avonden zelf ging het eigenlijk goed, niet anders dan thuis. Alleen alle mensen die er waren vroegen wel veel aandacht van haar, even aanraken en tegen haar praten. Logisch natuurlijk. Maar we merkte dat ze in de dagen daarna wel van slag was.
Daarna hadden we een verjaardag waar veel mensen aanwezig zouden zijn. We hebben er toen voor gekozen haar thuis te laten en om en om te gaan (het was een groot feest van een close vriendin dus we wilde alletwee graag heen). Dit werkte voor haar, maar voornamelijk voor ons veel beter!
We gaan nu eerst proberen een paar avonden gewoon op visite te gaan. Kijken hoe zij reageert.

PS: Ik heb zelf altijd toen ik nog geen moeder was geroepen, mijn kind gaat gewoon lekker mee, worden ze makkelijk van. Maar in de praktijk werkt dat natuurlijk niet zo... andere mensen merken dit ook wel als ze kinderen hebben die snel overprikkeld zijn.
 
Terug
Bovenaan