Baby 8 weken nooit gezellig als hij wakker is

<p>Hoi allemaal,</p><p>We hebben een prachtig zoontje van 8 weken; kleine Jip:)</p><p>Ik maak me wel zorgen om het volgende:</p><p>Als Jip wakker is, is hij altijd maar heel kort gezellig. Hij drinkt bijvoorbeeld goed zijn fles leeg, zit heel kort (paar minuten) bij ons en kijkt rustig om zich heen en gaat dan al huilen. Ik zou het zo fijn vinden als hij soms ook gewoon wakker is en niet huilt. Ook in de box leggen na de voeding met box mobile aan, kan maximaal 5 minuten, maar meestal niet eens..dan gaat hij huilen. In de draagzak is hij wel stil (na even heen en weer lopen, eerst wel huilen), en in de auto en kinderwagen ook meestal wel. Maar ik zou zo graag willen dat ik een flesje kan geven en dat ik hem na de fles nog even lekker kan knuffelen, of dat hij gewoon lief om zich heen kijkt.</p><p>Wat denken jullie? Of ben ik te ongeduldig en is hij gewoon erg klein?</p><p>Lieve groet, Colinda</p><p>p.s. Jip slaapt goed in de nacht, in zijn eigen bed (en eigen kamer), flessen drinkt hij goed leeg (5 x 150 cc water met 5 scheppen). Overdag wil hij niet in bed slapen en slaapt hij alleen in de draagzak (en soms kort in de auto of wagen)</p>

Hoi.
Als ik het zo lees, zou het misschien wel eens kunnen zijn dat hij of kraampjes of verborgen reflux heeft. Ik ben geen arts ofzo, maar hem plat leggen helpt daar niet bij. Zou het eens navragen bij de huisarts. Evt. is een osteopaat een goede hulp. Succes!
Liefs Maaike 

Altijd meteen die reflux... kom op het is een baby van 8 weken. Vaak heeft een baby van 8 weken nog helemaal geen interesse in een boxmobiel en in de box denkt hij waarschijnlijk,help! Waar is mn veilige haven. Hou em lekker bij je, in de draagzak is hij stil. Hij heeft het kennelijk nodig om dichtbij je te zijn.
Die gezelligheid komt wel als ze ouder zijn. 

Ben het helemaal met Femfem eens! Ben het ook zat dat de meeste meteen het slechts denken zodra een baby huilt. Het eerste wat ik wel dacht zijn krampjes, vandaar dat lopen of in de kinderwagen/autostoel wel fijn is voor hem. 
Doe die dingen dan ook voor hem om zich goed te voelen en relaxt.  

Onze zoon is nu 9 weken en eigenlijk pas sinds een paar dagen kan hij kan zelf wat langer in de box liggen. Hij “brabbelt” en kijkt om zich heen. Daarvoor was het ook snel huilen. Ik ging dan naast hem zetten en tegen hem kletsen en met hem “spelen”. Om hem zo een beetje te leren dat ook de box veilig is (voor zover je zo’n kleintje iets kan leren natuurlijk). Dat spelen bestaat uit: zijn buik kietelen, geluidjes maken (met een speeltje), hem helpen om speeltjes vast te pakken en veel tegen hem praten. Ook af en toe iets verder weg gaan en blijven praten zodat hij je stemt hoort (zo heb ik inmiddels tot in detail onze woonkamer aan hem beschreven al een keer of 20 haha!). 
Met 8 weken kan hij ook in een sprongetje zitten. Een paar dagen later kan je kind dan ineens veel meer. 
No worries! Hij is nog klein. Hij wil het liefst bij je zijn. Een paar minuutjes is al best lang. Elke dag zal hij het iets langer kunnen. 

Onze meid is nu 2,5 maand en vindt de box mobiel sinds kort pas leuk. Die kleintjes zijn al snel overdonderd wanneer ze iets nieuws kunnen zien, laat staan dat 't ook nog beweegt en geluid maakt. De speeltijd wordt steeds wat langer. Dat komt vanzelf ?
En idd reflux is snel het antwoord op al je zorgen. Wat ik enerzijds ook begrijp maar een baby slaapt nu eenmaal veel en kan niet anders dan huilen wanneer er ook maar iets is. Dit kan al zijn ik wil rechtop zitten of ik ben moe maar kan niet slapen. Kijk het even aan. Of noteer hoe lang je kleintje wakker is na de fles. Wss zie je over een dikke week dat ie per dag al wat langer wakker blijft. 
Is dat niet zo, dan kun je het altijd bij cb aangeven. Maar ook daar zijn ze vaak fan om direct de medische tour op te gaan. Voorbeeld : ze vroeg ons hoe gaat 't, heeft ze nergens last van ofzo? 't enige wat ze ooit gehad heeft zijn krampjes. Dus vriendlief zegt, ze heeft soms krampjes das wel zielig. 
Waarop mevrouw van cb gelijk begint over andere voeding, of arts laten kijken, osteopaat of medicatie. 
Waarop ik zeg uhhh juist ze heeft in totaal dat ze geboren is 5 X kramp gehad en dan 10-20 minuten gehuild..... Dus niks nodig.. 
Dus ik zou het even monitoren. Komt hopelijk helemaal goed! 

Komt vast vanzelf. Onze dochter is 8 weken en kan sinds een week of 2 goed in de box liggen. Ik ben er vaak naast gaan zitten op een stoel, hand op het buikje, elke paar min. even met haar "kletsen". Zo ging het steeds beter.

Ook liet ik haar soms gewoon even jengelen. Na een paar keer ging ik heen en dat werd steeds korter. Dus de eerste keer echt even kletsen, een kus, speen enz. en na een paar keer gewoon even een aai over de bol en speentje erin.
Ze kan nu ook goed om zich heen kijken en kijkt naar het raam/licht, de tv, pratende mensen op de bank. Daardoor vermaakt ze zich ook wel.

En inderdaad, met 8 weken is er ook een sprongetje!

Is hij ook niet gewoon een beetje chago omdat hij overdag eigenlijk niet echt aan zijn rust komt en slaapt in de draagzak of auto?
Is het echt huilen als je hem in bed legt?
Onze dochter is 18 weken en slaapt eigenlijk nog zon 15/16/17 uur per dag en is 'nooit' vervelend. Alleen wanneer ze dus te weinig slaap heeft.
Hoelang is hij al wakker wanneer je de fles geeft?

Ik zeg niet dat hij perse naar zijn eigen bed moet maar ik herken je verhaal omdat ze bij ons ook eerst zo was. Sinds ze meer slaap krijgt en de rust van haar eigen kamer ook overdag is dit helemaal gestopt.
Ze is om de fles heen max 1,5/2 uur wakker en dan alweer mega moe.

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij lekker bij je wil zijn en dat slapen overdag in zijn eigen bed niet mogelijk is.
Misschien heb je het al geprobeerd maar wat nog kan; bij de eerste moeheid signalen meteen naar bed brengen. Niet als de fles net op is want dan is uitbuiken ook belangrijk. Hou hetzelfde ritueel aan als bij het avond slaapje en praat heel rustig en zachtjes zodat hij gaat leren dat het tijd is om te slapen.

Succes! :)

Terug
Bovenaan