baby 800gram aangekomen in 2 maanden BV

<p>Hoi dames,</p><p>ik ben laatst langs het cb geweest voor de 5m. mijn zoontje is in 2 maanden maar 800gram aangekomen. is dit niet veeelste weinig? wat denken jullie hier over? moet ik gaan bijvoeden naast de hapjes? mvr op het cb zei dat we het wel zien met 7m maar daar ga ik dus niet op wachten.</p><p> </p><p>groetjes,</p><p> </p>
 
Bij BV is het vrij normaal dat ze de eerste 4 maanden hard groeien en dat het lijntje daarna wat afloopt. Zou me niet teveel zorgen maken. Het hardst groeien ze tot een jaar nog op BV dus vaker aanleggen zou voor de groei meer doen dan bijvoeding in de vorm van groente/fruit.
 
Als in rijstebloem? Ik ben daar zelf geen voorstander van, lege vulling. Maar als je kindje verder gewoon goed poept en plast zou ik me niet zo druk maken om het gewicht. Als ze dat op het CB wel hadden gedaan had je het wel gehoord. Ik heb 4 kids die dus ook na de 4 maanden een wat minder hardlopende lijn hadden en uiteindelijk uitkwamen op de -1 lijn. Zijn allemaal goede eters maar gewoon klein van stuk. De grafieken die ze bij het CB gebruiken zijn eigenlijk voor flesgevoede kinderen. Als je twijfelt over het gewicht zou je online eens moeten zoeken naar de WHO grafiek voor BV kindjes en daar de gewichten op invullen dan kun je zien of het lijntje mooi loopt. Succes!
 
Heb even voor je gekeken in mijn CB boekje wat de gewichten van mijn kids deden.
3 mnd 6110gram - 6 mnd 7220 gram
3 mnd 5510gram - 6 mnd 7015 gram
3 mnd 5165gram - 6 mnd 6375 gram
 
Dat is helemaal prima hoor, mijn dochtertje woog met 9 maanden pas 7,5 kg en die volgt van het begin af aan netjes haar eigen lijntje. Ze groeit vooral in de lengte heel hard.
 
Terug
Bovenaan