baby 800gram aangekomen in 2 maanden BV

ja dames, al die cijfers maken je zo onzeker bij mij was het trouwens  : 3m 6,73kg en 62.8 cm en met 5m 7,59kg en 67,4 cm. bij de geboorte was die 54 cm en 3500 kg
 
Hier ook de groei boekjes erbij gepakt. 
Zoontje 3 maanden 6950 gram, 6 maanden 8130 gram. Hij was een Michelin mannetje, maar ook een beetje afbuigende curve (normaal bij bv vanaf een maand of 4). Bij ons werd benadrukt dat de borstvoeding baby's een andere curve hebben en dat we ons totaal geen zorgen hoefde te maken. 
Dochtertje 3 maanden 6550 gram, 6 maanden 7950 gram. 
Ik maak dikke baby's, slanke kinderen. Wel kregen ze beide vanaf 4 maanden hapjes. 
 
Ik heb ook even gekeken naar de groeicurve van mijn dochter.
3 mnd: 5.41 kg
6 mnd: 7.43 kg 
het verschil is 1.62 kg
Mijn dochter kreeg vanaf 4 mnd groente- en fruithapjes, 's avonds gaf ik haar een bordje pap die ik met afgekolfde melk en meergranenpap maakte. En broodkorstjes. Tot zo'n 5 a 6 mnd at ze per keer best kleine beetjes en legde ik haar zo'n 12 tot 18 keer per dag aan.
Ik zie dat mijn zoontje trouwens 1,9 kg is aangekomen toen hij 3 en 6 mnd was. Hij kreeg tot 4 mnd volledig bv en vanaf 4 mnd zijn we overgegaan op kv en ook begonnen met hapjes. 
Als jouw zoontje zo blijft doorgroeien, dan zou hij met 6 mnd nog es 400 gram aankomen en dat zou dan in totaal 1,2 kg zijn. Zo slecht vind ik dat niet. Lengte is ook belangrijk.
Hoe ziet zijn eetschema er uit? 
 
uhm  hij staat op om 
7.30 dan drinkt die maar 1 borst. 1.5u later de ander
en zo ga je telkens door. af en toe heeft die hazenslaapjes dus een echte schema heb ik niet. in de middag krijgt die soms een papje, fruit of groentje hapje. 
groetjes
 
Terug
Bovenaan