Baby 9 maanden lastig met bijvoeding

Onze dochter van 9 maanden is al even lastig met bijvoeding
Ze eet zeker geen 100 a 150 gram fruit of groente heel af toe x. Brood gaat vaak lastig ze slikt vaak niet door is net een hamster.
Schema is nu als volgt
7 uur half 8 fles 210
9 uur fruit
Half 10 tot half 11 slapen
Half 12 fles 210
Half 2 tot half 4 slapen
Half 4 fles 210
5 uur half 6 warme hap
7 uur naar bed fles 210

Proberen nu eerst brood te doen dan fles maar brood houd ze vaak dus in de mond
Fles van half 4 weg laten nu paar dagen geprobeerd maar gaat ze niet echt meer van eten word eerder moppiger omdat ze fles wil denk ik. Nu word ze snachts weer wakker omdat ze honger heb.
Ben beetje ten einde raad nu.
Ook zonde elke x alles wegooien
Fruit maak ik vers
Warme hap soms vers soms potje
Iemand tips voor ons
 
Heb je geprobeerd om de fles van half 4 eerst af te bouwen, ipv plotseling weg te laten? Een fles van 210 is best een flinke, kan me voorstellen dat ze het niet accepteert als die zomaar weg gelaten worden. Misschien de hoeveelheid van de andere flessen ook aanpassen?
 
[quote quote=10579606]Heb je geprobeerd om de fles van half 4 eerst af te bouwen, ipv plotseling weg te laten? Een fles van 210 is best een flinke, kan me voorstellen dat ze het niet accepteert als die zomaar weg gelaten worden. Misschien de hoeveelheid van de andere flessen ook aanpassen?[/quote]
 
Ja inderdaad wat zou dan beter optie zijn?
180 of 150 ofz?
 
Ik zou idd ook proberen de flessen wat kleiner te maken. Dan krijgt ze toch nog de flessen op de tijdstippen die ze gewend is, maar hopelijk krijgt ze ook langzaam nog wat honger voor iets anders..
En vooral blijven aanbieden. Eerst het eten, dan de fles. Dan gaat ze langzaam aan andere smaken wennen, of ze het nu echt eet of niet..
En tenslotte: tot 1 jaar groeien ze vooral op melk. Daarna hebben ze ook echt ander voedsel nodig. Dus nu vooral niet te druk om maken. Van jouw stress gaat ze niet ineens eten, dus zonde van je energie. En je zal zien dat als je blijft aanbieden, ze ineens dingen wel gaat eten. Maar soms heb je een lange adem nodig.. Succes! 
 
Ik zou idd eerst naar 150 gaan en dan 120 oid. Of als ze 150 niet mee eens is, eerst een week 180 en dan naar 150 ofzo. Is even puzzelen.. 
 
Ah top bedankt voor de tip
Smorgens dan ook eerst brood proberen of eerst in de middag proberen? 
En dan alle flessen naar de 150 doen behalve 210 voordat ze gaat slapen 
 
Wij hadden het zo toen onze dochter 10 maanden was;

6.30 halve boterham met boter en 90 cc melk
9.00 120 cc melk en daarna een dutje
11.30 1 a 2 boterhammen met beleg
14.00 dutje
15.30 fruit
17.00/17.30 avondeten
19.00 fles 180 cc

De ochtendfles was wat kleiner vanwege spugen. En anders wilde ze ook geen brood... je kan de ochtendfles bijvoorbeeld ook wat groter maken en rond 9.00 een broodje eten in plaats van melk. Dan kan je voor het tweede dutje nog een flesje melk geven bijvoorbeeld ☺️

.Ter inspiratie. Misschien kan je er iets mee ☺️ succes met deze puzzel die nooit af is ??
 
Dit was onze schema toen mijn zoon 9 maanden oud was.

08:00 180 + 6 melk
10:00 fruit + water
11:30 een boterham + 150 + 5 melk
12:00 slapen
15:00 snacks + water
17:00 groente + water
19:00 180+ 6 melk

 
Terug
Bovenaan