Baby 9 maanden lastig met bijvoeding

Heb je al eens zoet fruit of groente (liefst wortel of pompoen) geprobeerd uit een potje voor 4 maanden (=heel glad en zoet?) En dan geven als ze uitgeslapen en hongerig is? Dus na het ochtendslaapje bijv?
 
Het is voor ieder kindje zoeken wat werkt. Mijn zoon at/eet heel goed, maar mijn dochter is veel lastiger. 
Zoon at met gemak een boterham of wat, maar dochter is een pap kind. Die at in de ochtend een klein bordje brinta. Nu is ze nog steeds gek op havermout met een geprakte banaan erdoor (inmiddels 4 jaar). Misschien heb jij ook een pap kind. 
Mijn ervaring is ook dat de hoeveelheden enorm kunnen verschillen. Dochter eet max de helft van wat zoon at op die leeftijd. Ze groeit van de lucht zeg ik weleens. Nu vind ik het belangrijk dat ze proeft. Omdat ze 4 is vaak 4 hapjes. Maar verder accepteer ik haar beperkte hoeveelheden. Ze groeit en ontwikkelt zich prima. 
In plaats van brood kun je misschien ook een volkoren cracotte proberen. Die valt wat uit elkaar en kun je minder makkelijk hamsteren. Als stapje richting brood is dat misschien wat. 
Verwacht niet teveel en werk in stapjes naar een doel. Houdt niet teveel vast aan hoeveelheden die jij wil, want dat is wat je kind bepaalt. 
 
Terug
Bovenaan