Baby aan me vast geplakt

Totdat hij 6 maanden is kan je hem nog niet verwennen en heeft hij het juist nodig. Lekker veel troosten en bij je nemen is goed voor de hechting. Ik heb mijn dochter overdag tot een week of 11 bijna de hele dag op me gehad met slapen. Toen geprobeerd in eigen bedje en dat ging uiteindelijk goed. 
Lekker van genieten dus en verwennen kan voorlopig echt nog niet.  

Tot 6 maanden kan je ze niet verwennen en hebben ze huidhonger zoals ze dat noemen. Ze hebben letterlijk huid contact nodig net zoals melk. Geeft ze rust. Dus inderdaad zoals iedereen zegt gewoon aan toe geven en dit is heel normaal ???

Ik had de eerste week alleen maar bloot op bloot en heel af en toe in haar bedje wat naast ons bed stond. Nu 3 weken later slaapt ze nog steeds naast ons en hebben we haar minimaal 2 x per dag in de draagdoek (tussen de flesjes door). Dan kan ik alles doen en zij ligt diep te slapen. Dus een combi. En zoals hierboven wordt geschreven, een baby heeft echt die geborgenheid en veiligheid nodig. We wisselen de draagdoek ook af zodat ze onze beide geuren herkent. Maar ik krijg haar wel eerder stil ;) moedergeur is toch de basis :) lekker bij je houden! En een co sleeper is ideaal!

Baby's hebben veel geborgenheid nodig. Je kunt ze nog niet verwennen. Dus lekker aan toe geven dit is ook goed voor de hechting. De rest komt later wel. Het is ook weer een periode die nooit meer terug komt geniet er lekker van. En een draagdoek is ideaal om je kindje bij je te dragen en toch je handen vrij te hebben 

Mocht het toch nodig zijn om even zonder baby te zijn, leg dan een gedragen shirt van jou in bed, dan is jouw geur toch dichtbij. Ik had een gedragen spaghetti truitje om het matrasje heen geschoven. En ik ben al vroeg gaan inbakeren zodat ze niet teveel ruimte hadden. Met name in de nacht, niet overdag.

Pasgeboren baby's weten niet wat verwennen is, dat kan ook niet, omdat ze dat eerst moeten leren (situatie herkennen). Ze zijn in begin bezig met groeien en hun nieuwe omgeving te leren. Dus lekker dichtbij je houden. Ik mis deze periode af en toe wel.

Terug
Bovenaan