Baby & huisdieren

<p>Hoi!</p><p>Ik ben benieuwd hoe jullie denken over huisdieren en kinderen.</p><p>In januari verwachten wij ons eerste kindje. Wij hebben drie (ontzettend lieve en leuke) katten rondlopen.</p><p>Mijn man heeft het er nou al over dat hij niet wil dat de katten in de buurt komen van de baby omdat hij bang is dat er wat met de baby gebeurd. Als ik dan vraag waar hij bang voor is, is het enige wat hij kan verzinnen dat hij bang is dat de katten op zijn gezichtje gaan liggen. Nou, ik denk dat je wel hele achterlijke katten moet hebben willen ze dat doen. Verder hebben mijn katten nog nóóit iemand vuil aangekeken laat staan iemand aangevallen. Ze zijn ook erg aanhankelijk geworden sinds mijn zwangerschap dus ik ben echt nergens bang voor.</p><p>Natuurlijk zal ik de katten niet in de wieg laten slapen ofzo, dat wordt een lekkere harige bende, maar ik zie het gevaar er niet van in om die katten in de buurt te laten bij de kleine.</p>

Wij hebben 2 poezen en dat is helemaal goed gegaan.  Wij hebben ze van tevoren overal aan laten ruiken en laten kijken , zoals de box enzo. Op het moment dat onze kleine er was hebben we ze laten snuffelen. 
Ik snap je man wel, katten houden van warmte en een baby is warm. Maar je bent er zelf altijd nog bij. En je moet ze niet in de kamer laten als je kleine ligt te slapen en jij bent bijv beneden. Ik was ook bang dat ze in de wieg of box zouden klimmen en bijv op mn kindje zouden gaan liggen.  Maar onze poezen gaan alleen in de box liggen als ons kindje er niet in ligt .Anders gaan ze van een afstand kijken. 
Je weet natuurlijk van tevoren niet hoe je katten gaan reageren maar wat belangrijk is is dat je ze aan alles laat ruiken en dat je ze niet vergeet aandacht te geven. Misschien vinden ze het in het begin niks of eng maar vaak komt dit vanzelf goed zolang je ze aandacht geeft en ze beloont als ze bijv dichterbij komen als jij je kleine vast hebt. 

Hoi Saar, 
Ik heb een kat en een hond. Dit is helemaal goed gegaan. Wel sloop de kat, toen de babykamer net af was, regelmatig stiekem het kamertje in en ging in het bedje liggen (heb heel vaak het beddengoed moeten wassen ?). Ik heb ‘m een paar keer moeten wegjagen (ook uit de box beneden), maar voordat de baby geboren werd had hij het al afgeleerd. De baby zelf vindt hij totaal niet interessant. De hond trouwens ook niet. Af en toe ruikt de hond aan hem, maar verder weinig interesse. Ik let er wel goed op dat ik de dieren genoeg aandacht blijf geven.

Wij hebben 2 katten. Onze ene kat vind de baby mega interessant. Ik laat de katten ala wij er bij zijn gewoon vrij rondlopen maar wanneer er niemand bij de baby is mogen de katten er ook niet bij. Het zal je verbazen maar katten gaan wel degelijk soms te dicht bij of op dw baby liggen. Mijn advies: als je je katten nooit alleen bij je baby laat kan het prima.

Ik heb 2 katten en een labrador en vind t niet eng. Baby kan ieder moment komen. Op de box ligt een traphekje zodat de katten er niet in kunnen. De babykamer is afgesloten zodat ze ook daar niet bij kunnen. Verder is het denk ik idd een kwestie van erbij blijven tot iedereen gewend is. Voor krabben of bijten ben ik sowieso niet bang, erop gaan liggen eerder, maar ik ga ze wegjagen als ze het proberen. Ach er zijn zoveel mensen met dieren en ik hoor nooit problemen! Plus: je kan moeilijk je katten wegdoen he? Afwachten dus!

Mijn dochter is nu 3 weken oud en ik heb 2 katten. We hebben voor dat de baby kwam al de box en kinderwagen in de kamer gezet, zodat we hen konden leren dat ze er niet in mochten liggen voordat de kleine er was. 
Nu de kleine er is, blijven we ervoor zorgen dat de katten genoeg aandacht blijven krijgen, zodat ze niet jaloers worden. Daarnaast mogen ze lekker aan de baby snuffelen en erbij liggen zolang wij er bij zijn. Graag juist. 
Ze hebben alleen niet altijd door dat onze dochter een kleine baby is dus hebben ze al eens geprobeerd op dr te gaan staan, gewoon om met haar te knuffelen/kopje te geven. Zoals ze ook zouden doen bij volwassenen. Dus als ik de kamer uit ga zorg ik er inderdaad ook voor dat de katten weg zijn uit de kamer, ongeluk zit in een klein hoekje. 

Hoi! Ik begrijp je man wel 
mijn kat is 10 en mijn dochter is 1 en ik was ook ontzettend bang dat Mn kat op Mn dochter haar hoofd zou gaan liggen 
mn kat is super lief maar toch was ik er niet zeker van 
katten kunnen op het hoofdje gaan liggen uit jaloezie betekend niet dat ze dit zullen doen.
de eerste nacht heb ik geen oog dicht gedaan de nacht erna hebben we een muggen netje over het wiegje van Mn dochter gespannen op advies van Mn kraamhulp

Je kunt ook nog ballonnen opblazen en die in de box wieg en ledikant leggen zodat als ze er nu in springen een ballon knapt dan zullen ze het nooit meer doen 

Terug
Bovenaan