baby's achterlaten in de auto

Hoi allemaal,

Ik dacht ik schrijf even een stukje over iets heel actueels, namelijk die moeder die haar kind vergeten is uit de auto te halen met fatale gevolgen.
Ik lees op telegraaf.nl dan tientallen reacties, en het valt me op dat er zoveel mensen zijn (waarschijnlijk veelal mensen die zelf geen kinderen hebben) die oordelen dat deze moeder opgesloten moet worden. Ook in mijn familie roepen de meesten dat het onbegrijpelijk is en dat het haast wel opzet moet zijn geweest, want, wie doet dat nou....Ik ben dan ongeveer de enige die zegt dat ik het wel kan begrijpen. Niet dat het mij is overkomen, ik heb een kleintje van bijna 15 maand, maar ik ben sinds haar geboorte nooit meer dezelfde geweest, mijn leven staat ook op de kop, alles verandert. Ik ben zelf enorm vergeetachtig, komt dat door de hormonen? Zeg het maar, ik vond van mezelf dat ik altijd vrij intelligent was, nu vind ik mezelf soms een dom blondje. Het is net of ik uit het gewone leven ben en mijn hele leven moet omgooien om voor die kleine en het huishouden te zorgen. Wij zitten ook al een jaar midden in een grote verbouwing, al 2 jaar geen vakantie gehad, dus wij hebben ook genoeg stress. Ik vind het erg hard om zo over die vrouw te praten als dat ze doen op de telegraaf site. Ik vind het afschuwelijk voor die ouders, en ben ervan overtuigd dat het een ongeluk is, geen opzet. Iedereen heeft toch wel eens dat je zo in gedachten bent, of dat je zo op routine de dingen doet, dat je iets vergeet? Iets vergeten staat natuurlijk niet gelijk aan een kind vergeten, maar een kind kan ook aan je aandacht ontsnappen, helemaal als het net even stil in zn stoeltje ligt. Eenmaal op het werk worden je gedachten weer opgeslurpt door andere dingen.
Kortom, ik vind het zo tragisch en ongelooflijk erg voor hen, ik mag hopen dat het mij nooit zal overkomen!
Wat is jullie mening? Moeders kunnen zich wellicht meer  inleven dan mannen en meiden die nog geen moeder zijn, hoe het leven van een moeder eruit ziet....dat denk ik.

Groetjes,
mama van Bobo

Hmmmm... Mijn mening....
In Belgie was zo iets soort gelijks ook gebeurd.

Mijn hoofd is als een super vergiet sinds mijn dochtertje is geboren, en een depressie te pakken, ik vergeet echt ALLES.... behalve mijn kind!!!
Nee, voor mij is zo iets echt onbegrijpelijk.... dat je je kind uit het oog verliest ala... maar zo lang dat het aan uitdroging oid sterft??? sorry maar hier kan ik echt met mijn pet niet bij....

Debby mv B'Elanna

Ik leef heel erg mee met die moeder(s) (inmiddels is er weer zoiets gebeurd...).
Wat ik wel denk is, dat er meer aan de hand is dan gewone stress en drukte. ik denk dat deze moeders toch een soort van depressie, burnout, overspannen enzo hebben/zijn. Dit kun je zijn zonder het zelf echt in de gaten te hebben, soms merkt je omgeving het ook niet altijd.
Dus ook ik, oordeel niet! Er is geen enkele moeder die zoiets bewust doet, met volle vestand. Dan is er iets met je! Ik vind de reactie hier boven dan ook er hard en onnadenkend. Zo van: het zal mij niet overkomen....iedereen kan een burnout of een depressie krijgen!!!! Vergis je daar niet in, het is maar net wat er op je pad komt, ook al (denk je) ben je nog zo een sterk persoon!
Ik zelf ervaar niet dat ik een heel ander leven heb gekregen en mijn hele leven heb moeten omgooien. Ik heb namelijk ook een partner die een groot aandeel heeft in de zorg en het huishouden. We werken beide, ik wat minder en doe dus ook wat meer in het huishouden enzo.
Misschien (kan ik ook niet over oordelen eigenlijk) doe je iets niet goed, zit er iets scheef als je dat na 15 maanden nog wel zo voelt. Ben je verder wel gelukkig?
Succes!

Debby, ik lees net dat je ook een depressie te pakken had. Maar óók dan kun je je zelf niet vergelijken met die moeder! Iedereen beleeft een depressie weer op een andere manier, heeft andere symptomen. En het hangt ook van je sociale netwerk af, hoe vang je omgeving jou op, enzo.

IK vergelijk mezelf ook niet met die moeder, no way.
Ik zou echt niet met haar willen ruilen hoor.

En nu zeg je wel, dat ik niet mag zeggen dat het mij niet zou overkomen.
Ik denk ook dat die vrouw te ver heen was, maar als ik zo ver heen ben zorg ik wel dat mijn kind veilig en wel is....

Dit is ook zeker niet mijn 1e depressie, in mijn 20er jaren heb ik ook 1 te pakken gehad (incl. zelfmoord neigingen) Ik ben er dus heel voorzichtig mee in hoeverre ik mijn kind blootstel aan dingen waar zij de dupe van kan worden.

Oordeel dus zelf ook niet te snel over mensen die een "andere mening" hebben dan jij.
Je heb hier niet tussen deze 4 muren geleefd, je weet dus ook niet (mijn) hele verhaal.
Laat ajb alle mensen in hun waarde, die iets anders denken.... ik oordeel ook niet over jou mening.

Debby mv B'Elanna

Debby, ik oordeel helemaal niet over jou persoonelijke situatie, want inderdaad die ken ik niet.
Ik oordeel over het stukje wat je schrijft, de manier waarop jij een oordeel over die moeder hebt. Niet over jou persoonlijke situatie, als je goed leest! Ik zou niet durven!
Het is juist goed van jou dat je zo bewust je kind eerst veilig wilt stellen, ik denk ook dat iedere moeder dat uiteindelijk wil.
Het was absoluut niet de bedoeling om jou te kwetsen, dat is ook een nadeel van een forum, je ziet er geen gezichten bij en hoort niet hóe iemand iets zegt. Moeilijk om soms de dingen zorgvuldig te formuleren.

Terug
Bovenaan