Baby bij mij in bed slapen

<p>Hallo lieve mama’s en ouders,</p><p>Ik ben pas 17 weken zwanger van mijn 2e zoon, dus ik heb nog alle tijd om dingen aan te schaffen. Toch wil ik alvast weten hoe ik veilig zoon nummer 2 de eerste paar weken lekker naast mij in bed kan laten slapen. Ik sta er alleen voor, dus er is geen gevaar van een partner die op de baby rolt. Daarnaast is mijn bed lekker groot.</p><p>Hebben jullie tips voor mij? Is er iets speciaals wat ik kan aanschaffen wat jullie goed is bevallen?</p><p> </p><p>Bedankt alvast! Liefs Nikki </p>

Ik heb het de eerste 6 weken gedaan. Als je veilig samen slapen googled vindt je de belangrijkste richtlijnen. 
Zo is het belangrijk dat je baby niet uit bed kan vallen. Dus je zult je bed tegen de muur moeten schuiven, matras op de grond leggen of een bedhekje moeten gebruiken. 
Ook is het belangrijk dat je een strak hoeslaken gebruikt en geen hoofdkussen of dekbed. Een wollen deken mag wel. Zelf een dikke pyjama aan in de winter. Baby in een slaapzakje. 
Je mag niet onder invloed zijn of oververmoeid zijn. Ookis het belangrijk dat je borstvoeding geeft, omdat de hormonen die je aanmaakt je extra alert maken op geluiden van de baby. Bij flesvoeding is dat minder. 
De maternale houding werkt het veiligst, ik vond het best irritant dat ik niet kon bewegen zonder de baby wakker te maken. Sliep zelf niet echt lekker daardoor. Maar het was beter dan een gillende baby en helemaal geen slaap ;)
Dit zijn de belangrijkste volgens mij. Maar er zijn er vast meer. Ik vond zelf de cosleeper fijner, maar die werd dus pas na 6 weken geaccepteerd.

Voordat onze baby naast ons in de co sleeper lag, lag hij tussen ons in een babynest met slaapzak aan, dekentje en boven het dekbed. Werkte prima!

Oh toevallig! Ik ben morgen 18 weken! Sta er ook alleen voor (bewust). En wil de baby ook bij mij op de kamer hebben in het begin....

Bij mijn 1e kindje sliep ik zelf daardoor wel heel slecht, maar zoals ik hier lees kwam dat dus door de borstvoeding en hormonen...

Ik heb een cosleeper voor aan het bed.

Je kan de baby prima in jouw bed laten slapen of een baby nestje als je wakker bent en toezicht houd. As je zelf gaat slapen zou ik een cosleeper aanraden. Wilde ook een co sleeper maar uiteindelijk om kosten te besparen nu toch voor een ledikantje gekozen wat ik recht naast mijn bed zet en waar ik met mijn hand en arm tussen de spijlen door kan.

Terug
Bovenaan