Baby bijna 9 maanden slaapt op buik

<p>Hallo, </p><p> </p><p>Onze dochter van bijna 9 maanden slaapt sinds 2 weken steeds op haar buik, terugdraaien heeft geen zin want ze draait steeds terug. We hebben een normaal matrasje en twijfel zo ontzettend om een aerosleep matras aan te schaffen. Heeft iemand ervaring/tips hiervoor?</p><p> </p><p>Groetjes Janneke</p>

Onze kleine was/is een buikslaper. Nadat ze zelfstandig kon rollen, heen/terug, hebben we het lekker laten gaan. Zonder enge knuffels ed. Dat zorgde hier voor een heel zoet slapend meisje. Legden we haar op de rug, dan sliep ze pas later en lag ze alsnog op haar buik.
Wij hebben een normaal matrasje dus geen aerosleep. 

Lekker op haar buik laten liggen op de matras die je nu hebt. Aero sleep is dure schijnveiligheid, er is nooit aangetoond dat deze het risico op wiegendood verminderd. En je dochter kan nu zelf draaien dus op de buik slapen is prima!

Mijn dochtertje van 7 maanden slaapt ook op haar buik sinds ze kan rollen. Wij hebben ook een normaal matrasje voor haar. Wij laten het gewoon gaan terug draaien heeft bij haar ook geen zin.

Onze meid sliep op een gegeven moment ook op dr buik. Ook toen ze sterk genoeg was om zelf om te rollen. Zodra ze dat kunnen is er niets aan de hand. En wat Dpl zegt. Je legt er een molton en hoeslaken bovenop. Wat is er dan nog over van de functie van dat peperdure matras? Als t uberhaubt al doet wat ze beloven....

Onze dochter draaide na 3 maanden al op haar buik. Zo eng de eerste paar nachten. Maar het ging helemaal goed. Ook hier een normaal matras

Ik heb een aerosleep matrastopper. Is wat goedkoper en net zo effectief. Maar als ze zichzelf kunnen draaien hoef je je er niet zo heel veel zorgen om te maken denk ik. 

Terug
Bovenaan