Baby bijna 9 maanden slaapt op buik

Ze is nu 9 maanden, dan kan dat toch gewoon? Ze is oud en sterk genoeg om te rollen, ze is geen pasgeborene meer.. Mijn dochter van 9.5 maand slaapt al maanden op haar zij/buik, ik ben nooit bang geweest dat er iets gebeurd.. zeker niet meer vanaf 6/7 maanden, toen ze kon rollen!

Ze is nu 9 maanden, dan kan dat toch gewoon? Ze is oud en sterk genoeg om te rollen, ze is geen pasgeborene meer.. Mijn dochter van 9.5 maand slaapt al maanden op haar zij/buik, ik ben nooit bang geweest dat er iets gebeurd.. zeker niet meer vanaf 6/7 maanden, toen ze kon rollen!

Als ze zelf kunnen rollen zijn ze sterk genoeg hoor! Een aerosleep lijkt me dus zeker niet meer nodig.
Mijn kinderen sliepen allebei vanaf 8 weken op de buik. Daarvoor gebruikte ik wel een aerosleep toppertje. Meer omdat ik dat zelf een geruststellende gedachte vond. Maar zodra ze zelf konden rollen maakte ik me daar totaal geen zorgen meer over. Als ze ergens anders slapen liggen ze ook op een gewoon matras.

Wij hebben zo'n aerosleep matrasje, maar er liggen een molton en hoeslaken overheen. Zo heeft ie dus eigenlijk geen nut meer ? Je moet er namelijk speciale aerosleep lakens voor kopen en dat hebben we nooit gedaan. Onze kleine sliep ook vanaf een maand of 6 op z'n buik. Als ze kunnen rollen is dat prima. Bijna alle kindjes slapen zo het lekkerste ? Als ik zelf naar bed ga kijk ik altijd nog even bij hem en check ik of ie goed ademt. We vinden hem in alle hoeken van z'n bedje in alle denkbare posities ? Verder geen dekens en speeltjes in z'n bedje voor de veiligheid. 

Terug
Bovenaan