<p>Hallo allemaal, ik ben 9 dagen geleden bevallen. Het was voor mij een hele heftige bevalling, de ontsluiting ging eigenlijk te snel en daarentegen duurde het persen een uur en 3 kwartier zonder persweeën. Wel thuis bevallen wat ik heel graag wilde.</p><p>Echter heb ik de bevalling als heel traumatisch ervaren en dacht ik echt oprecht dat ik dood ging. Na de bevalling de eerste dagen ging best oke, maar rond de 4e of 5e dag speelden mijn hormonen ineens op. Mijn man is dag 6 weer gaan werken, gelukkig had ik nog wel 2 dagen kraamzorg toen. Met haar had ik een super goeie klik maar zag er dus ook enorm tegenop dat ze na 8 dagen niet meer zou komen. Het is nu de 2e dag dat ze er niet is, maar ik mis haar echt continu. Zowel omdat ik natuurlijk al mijn vragen de hele dag door kon stellen als ook de aanspraak. </p><p>We hebben best veel bezoek gehad tot nu toe en ik heb het gevoel dat ik de eerste week echt geleefd ben. Sinds dag 5 dus ook de hele dag door tranen en zit ik er voor mijn gevoel helemaal doorheen.</p><p>Borstvoeding lukt helaas ook niet goed. Hij hapt niet goed aan, lactatiekundige erbij, doorverwezen naar osteopaat. En ik heb de eerste week elke voeding, hij drinkt nu dus uit de fles bv, ook daarnaast gekolfd. In overleg met de verloskundige nu 5x per dag kolven en s nachts niet.</p><p>Daarbij komt ook nog eens dat ik elke nacht een soort van nachtmerries heb en wakker schrik in paniek, en er van overtuigd ben dat mijn zoon in het dekbed verstrikt is geraakt en stikt, terwijl hij op dat moment gewoon in bed ligt.</p><p>Ik denk continu tja wat ga ik nu met mijn verlof doen. We hebben echt een super makkelijk mannetje naar mijn idee, maar het voelt gewoon erg leeg allemaal. </p><p>Ik kan echt van hem genieten, lekker met hem knuffelen en vind het super leuk om hem in bad te doen etc, maar ik had gewoon van te voren de verwachting dat je de hele tijd alleen maar een soort van verliefdheid gevoelens zou ervaren en op dit moment overheerst de neerslachtigheid. Dit maakt me dan vervolgens weer bang omdat ik denk, ik ben toch geen depressie of zo aan het ontwikkelen... </p><p>Zijn er misschien mensen die iets in mijn verhaal herkennen? Of die misschien tips hebben om uit deze soort van negatieve spiraal te komen?</p><p>Of zouden het toch gewoon alleen de hormonen zijn die even moeten stabiliseren en dat het over een week een stuk beter is? </p>