Baby boos na badje/douchen

Ligt ook echt aan het kind. Mijn zoontje was ook snel overprikkeld na een bad. Al het gefrunnik aan m enz. Hij sliep ook juist slecht na een bad.
Mijn dochter nu maakt het niks uit... die vind het allemaal prima.. na een slaapje of voor een slaapje... en niet snel van de wijs te brengen..

Als je merkt dat je kindje overprikkelt is daarna, zou ik minder vaak badderen en daarna de tijd nemen om rustig te zitten met je kindje.

Je bent niet de enige. Hier ook hetzelfde. Wij hebben als oplossing om speentje en flesje klaar te laten staan. Ook eerst luier om en dan pas komt de rest. Na het badderen krijgt hij meteen fles of speen aangeboden en dan wordt hij weer rustig en kan ik verder met verzorgen.

Mijn beide kinderen zijn juist super relaxt, ook tijdens aankleden, maar dat is denk ik gewoon geluk. Wat ik wel zie als verschil, is dat ik ze (ook als baby, zoon is 4 weken) vaak meeneem onder de douche en dan op aankleedkussen op de grond leg, ingepakt in hydrofiel, wikkeldoek en vaak lekkere dikke zware handdoek er bovenop en dan zelf nog even verder douche. Zo drogen ze al grotendeels, zonder dat ze echt afkoelen. Mijn dochter was een soort houdini die altijd na een paar minuten zichzelf iit alle lagen wikkelde, hoe strak ook en dit zie ik nu ook al bij mijn zoontje gebeuren, maar dus zonder dat ze er verdrietig om zijn, denk eerder nog omdat ze er dan wel klaar mee zijn. Omdat ik dan zelf ook al bloot ben, trek ik erna vaak zelf niet veel aan. baby alleen luier aan en eerst bloot op bloot knuffelen, erna pas echt aankleden. Wie weet helpt het!

Mijn zoontje vond het ook niks. Ik deed zijn kleertjes (als het kouder was) en de hydrofiele doek op de kachel. En uit bed eerst in een badcape lekker warm om hem heen dat de ergste natheid al over was. En dan met hydrofiele doek afdrogen. En de ruimte lekker warm houden, dus deuren en ramen goed dicht. 

Aankleden hekelt hij nog steeds. Dus hij draagt alleen maar rompertje met broek, en bij voorkeur alleen bamboe rompers. De rest krijg ik hem gewoon amper aan tenzij het een maat te groot is. Dus meestal draagt ie z'n kleding wat wijd haha ;) ach staat ook wel weer schattig. En scheelt hoop in kleding aanschaffen ;-€

Terug
Bovenaan