baby dekentje

Hallo iedereen,

In een babyspeciaal zaak werdt mij geadviseerd om een duo- dekentje te nemen, en inderdaad omdat dit uit 2 delen bestaat zodat je het bedje nooit te warm op kan dekken. Die van mij was 29 euro, weet alleen niet welk merk het is want mn spulletjes zijn nog niet binnen.

Groetjes, Patricia

Bij onze dochter hebben we katoenen dekentjes gekocht (in meerdere kleuren), want er gaat wel eens wat mis. We hebben er bij de HEMA en bij de Prenatal gekocht. Is erg goed bevallen! Als het wat kouder wordt, doen we er 2. Mijn dochter is in een koude winter geboren en heeft het nooit te koud of te warm gehad. Wol wil nog wel eens te warm zijn en dat is zeker niet goed als ze baby zijn. Na een tijdje gaan ze toch vaak in een slaapzakje en dan hebben ze het onder een wollen dekentje zeker te warm. Gewoon lekker katoen hoor! En goed kort opmaken! (dus niet tot halverwege het bed als ze klein zijn, anders schieten ze eronder). Maar dat leert de kraamverzorgste je wel!
Succes

Fee Julia 20 wk 1 dg.

fleece mag niet. Dit is veel te warm om onder te slapen dan kan de baby zijn warmte niet goed kwijt.

Inderdaad de katoenen dekentjes van prenatal zijn goed.

Ik heb er zelf een van Jolein....anti-allergisch   (ik zelf ben
astmatisch) was wel iets van 69 euro. Ik denk dat ik dit niet meer zou
doen als ik er nu voor moest kiezen!!

Het voelt heel raar aan en is zeer stug. Maar het houd mijn kleine meissie wel lekker warm hoor.

Veel suc-7

Claudia en Maud-je

he hoi

ik had ook een dekbedje gekocht(dom dom dom)mijn kraamhulp adviseerde of fleece of zon echt wollen dekenje en dan met een lakentje.werkte perfect

Hallo meiden,

Het is natuurlijk ook afhankelijk wanneer je kindje wordt geboren. In de zomer zal het genoeg hebben aan een lakentje met een katoenen deken, maar in een strenge winter juist weer een wolle.

Een goede website over veilig slapen is www.wiegedood.nl. Nee, geen enge verhalen, maar veiligheidstips! Heel nuttig, ik zou er zeker een keer gaan kijken. Ook hebben ze reviews over allerlei dekentjes, matrasjes, safe-t dingen en noem het maar op. Er is ten slotte zoveel op de markt te koop waarvan ze claimen dat het goed is voor je kindje tijdens het slapen. Dit is een objectieve site, waar ook al deze producten beschreven worden. Heel informatief!

Groetjes, Marisa

HOI,
Ik heb bij de babysuperstore een katoenen duo-deken gekocht en die gebruik ik als dekbedje. Nou ja, ik heb dus maar 1 deel in gebruik, want de kraamverzorgster vouwde het dekentje dubbel. Nu ligt Liv dus toch onder een dubbele deken, in een dekbedovertrekje.
Ik heb een naturelkleur dekentje gekocht, ik weet niet precies meer waarom juist die kleur, ik had ook voor wit kunnen kiezen.
Groetjes,
Patricia

Hoi,

las je verhaal zit zelf op het forum als het wat langer duurd zijn nu 3 jaar bezig voor ons tweede kindje. zo'n duodeken is echt ideaal. je kan er mee doen zolang de kleine in het ledikantje ligt. ik heb hem toen ook zelf voor mijn dochter gekocht maar die is nu inmiddels 5 en nu werk ik in een babyzaak en daar verkopen we ze ook ze zijn luchtdoorlatend en antialergies.

gr. linda

hoi Nens,

een dekbedje is idd niet goed voor een baby, maar het dekentje mag zowel van katoen als wol zijn dat maakt niet uit.
je kunt er over lezen op verschillende baby sites en die zeggen toch over het algemeen allemaal hetzelfde wat betreft veilig en gezond slapen van je baby.
Kijk eens op www.babyinfo.nl daar staat ook een stukje over slapen. Verder heb je een skala aan keus bij de reguliere baby winkels wat de dekentje betreft, maar je kunt ook eens kijken bij de ikea, hema enz

Liefs Marinte, mama van een knulletje van bijna 7 weken

Terug
Bovenaan