Het toeschietreflex komt vrij snel, maar hij gaat daarna niet beter drinken. Kolf zelfs heel kort wel even de spanning van mn borsten af voor de voeding, omdat het anders misschien te sterk zou zijn?
Als hij onrustig hapt en huilt gaat zijn energie inderdaad daar aan verloren. De kraamhulp gaf als tip niet langer dan 30min te proberen en anders een flesje aan te bieden. Ik heb hem gisteren overdag vaker aangelegd, maar hij is niet altijd goed wakker dan. Dan vindt hij het gewoon lekker om met mijn tepel in zijn mond te gaan slapen. Haal ik hem weg dan zijn er weer hongersignalen van happen.
Als hij niet echt wakker is, maar wel hongersignalen heeft, verschoon ik hem eerst. Dit heeft soms wel effect. De tips van strijken over zijn wang/ kaak, hand of voetjes, regelmatig even proberen te boeren, komt niet altijd een boer en wisselen van borst, werkt soms wel.
Vaak masseer ik mn borst nog even voordat ik hem aanleg, zodat het toeschietreflex eerder op gang komt.
Vannacht geprobeerd te wachten totdat hij zich meldt voor een voeding, maar toen zat er wel 4,5uur tussen. Dat voelt voor mn gevoel te lang omdat hij nog zo jong is. Omdat ik toch even af moest kolven een flesje gemaakt van 70ml en die drinkt hij zo op.
Ik heb eigenlijk in mn hoofd zitten om tot over het weekend te blijven proberen en anders maandag een lactatiekundige te raadplegen. Denk dat het er ook mee te maken heeft dat hij niet wakker genoeg is en zich niet zo duidelijk meldt voor de voedingen.
Thanks voor jullie tips en adviezen!