Baby drinkt nog maar 1 borst per voeding.

Tasja

New member
Mijn melkproductie is weer goed op gang, halleluja!

Nu heb ik in de kraamweek te horen gekregen: beginnen met de borst waar je mee geëindigd bent. Helemaal prima, als er twee borsten worden gedronken. Echter heeft mijn zoontje (7 weken) de laatste paar dagen genoeg aan 1 borst en krijg ik hem niet aan de tweede. Ik bied deze echter wel aan.
Hoe moet ik dat precies voeden zodat de productie niet wederom terug loopt?
De ene voeding links en de andere rechts? Ik ben zo blij dat mijn productie weer goed is dat ik als de dood ben dat deze weer gaat afnemen als ik niet goed afwissel, gezien deze de vorige keer door blokvoeden (iedere 2 uur 1 borst) omlaag is gegaan.
 
Je zou eventueel de andere borst kunnen afkolven. Als je geen kolf hebt, kan dit ook met de hand, gewoon om de druk eraf te krijgen.

Maar misschien is het ook een kwestie van even aanzien? Zodat je borsten goed ingeregeld raken.

Ik heb dit probleem alleen gehad bij de ochtend voeding, gelukkig niet de hele dag door. Was best vervelend, wanneer je ene borst op springen blijft staan. Als je geen kolf hebt, kan dit ook met de hand, gewoon om de druk eraf te krijgen.

Ik was af en toe gewoon zelfs een beetje kwaad op mijn dochter, 's ochtends wanneer ik genoeg had dronk ze nauwelijks, 's avonds kwam ze ieder uur.
Borstvoeding kan heel frustrerend zijn, en je heel onzeker maken. Vooral als je productie niet aansluit op wat je baby drinkt.

Maar je bent heel goed op weg! Je weet nu dat je genoeg hebt, en wat er nodig is om dat op peil te houden.
 
Terug
Bovenaan